HR Specialist

HR Specialist

Arbetsbeskrivning

BUCHEN är ett av Europas ledande bolag inom industrisanering och en del av REMONDIS-koncernen; ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda på fyra kontinenter.

BUCHEN erbjuder ett komplett utbud av kundspecifika industritjänster.
Genom rengöring och underhåll av tekniska system säkerställer vi att kraftverk, tillverkningsanläggningar och produktionsutrustning uppnår högsta nivå av effektivitet och driftsäkerhet.

BUCHEN Sweden AB:s verksamhet utgår från närmare 20 enheter, från Löddeköpinge i söder till Luleå i norr. Totalt är vi nästan 400 anställda och omsätter ca 500 miljoner SEK. BUCHEN är ett lokalt företag som genom närhet till våra kunder erbjuder effektiva och hållbara tjänster - samtidigt som vi har kraft och stöd från att vara en del av en internationell koncern. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.



ARBETSUPPGIFTER
Söker du en roll med stort eget ansvar och vill vara en del av en spännande tillväxt- och utvecklingsresa? Tillsammans med vårt systerbolag XERVON bygger vi ett nytt Shared Service Center för våra stödfunktioner, och nu söker vi dig som brinner för medarbetarutveckling och vill ha en aktiv roll i vår utvecklingsresa.

Som HR Specialist har du en central roll i arbetet med att attrahera nya talanger samt i att skapa förutsättningar för våra medarbetare att utvecklas tillsammans med oss. Rollen innebär att driva och kontinuerligt utveckla bolagets HR-processer kopplat medarbetarresans olika delar; attrahera, rekrytera, introducera och utveckla - i syfte att skapa effektiv talent management och högt medarbetarengagemang. Du jobbar nära verksamheten och ger operativt HR-stöd till organisationens chefer och medarbetare.

Rollen innefattar bl.a.:

• Ansvar för att rekryteringsprocessen och tillhörande verktyg är effektiva och tillgängliga för rekryterande chefer
• Genomföra rekryteringar av arbetare, ledare och specialistroller
• Utveckla processer inom bl.a. on-/offboarding, medarbetarundersökning, successionsplanering och medarbetarsamtal
• Definiera och utveckla arbetsgivarerbjudandet tillsammans med Employer Branding-ansvarig
• Superuser i HR-system och löpande säkerställa att systemet möter verksamhetens behov
• Coacha, leda och rådge organisationen i det operativa dagliga arbetet
• HR-administration

Du blir en del av ett HR-team om 4 personer och jobbar tätt tillsammans med vårt systerbolag XERVON. Gemensamt arbetar ni för att HR:s interna rutiner och informationsflöden är kvalitetssäkrade och effektiva. Placeringsort är Kungsängen och resor förekommer i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av medarbetarutveckling och förmågan att skapa affärsnära och relevanta HR-processer. För att trivas i rollen ser vi att du är coachande, kommunikativ och serviceminded. Med ditt lösningsinriktade sätt och stort engagemang driver du arbetsuppgifter och projekt hela vägen från uppstart till avslut. Rollen innebär varierande och parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på struktur och förmåga att prioritera utifrån verksamhetens behov.

Vidare söker vi dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande
• Ett par års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och talent management
• Systemerfarenhet, gärna som superuser av HR-system
• Erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser
• B-körkort

Har du tidigare erfarenhet från industrisektorn så är detta meriterande.

ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv. Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BUCHEN Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Liknande jobb


Interim HR Business Partner

Interim HR Business Partner

19 november 2024