OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marks Bostads AB är ett av kommunen helägt allmännyttigt bostadsbolag. Vi äger och förvaltar cirka 3 800 lägenheter samt ca 200 mindre lokaler på 14 orter inom Marks kommun för uthyrning till privatpersoner och kommunal omsorg. Tillsammans är vi i nuläget 65 medarbetare som jobbar inom bolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden nära våra hyresgäster medan andra jobbar utifrån huvudkontoret som finns på Boråsvägen 35 i Kinna. Hos oss finns en mängd av yrkeskategorier representerade men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma vision att tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners skapa trygga och trivsamma bostäder för alla.
Vi söker nu en H R- specialist som vill vara med och utveckla verksamheten och våra medarbetare.
Du engageras av mötet med människor och drivs av viljan att se medarbetare växa.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du agerar som ett operativt stöd till våra chefer i HR ärenden och utvecklar HR-processerna inom bolaget.
Det dagliga arbetet innebär att du bland annat
- sköter administrativa uppgifter, handhar rekryteringar och introduktion av nyanställda.
- ansvarar för innehållet i personalhandboken.
- har ett övergripande ansvar för hanteringen av det systematiska arbetsmiljöarbetet.
- ansvarar för och driver GDPR frågor och dokumenthantering inom bolaget.
- sköter vår löneadministration tillsammans med vår löneadministratör.
- bevakar behov och bokar utbildningar inom vår kompetensutvecklingsplanering.
Du hanterar samverkans- och skyddskommittémöten, från tid till annan arbetar du med verksamhetsutveckling. Du håller även kontakt med vår arbetsgivarorganisation i löne- och avtalsfrågor.
Kompetens och personliga egenskaper
Du är lösningsinriktad och engageras av möten med människor. Du har lätt för att bygga relationer och har hög integritet. Du har en examen med inriktning inom HR och arbetsmiljöfrågor. Arbetserfarenhet och utbildning inom löneadministration är meriterande.
I arbetet är du strukturerad, noggrann och självgående. I mötet med människor har du mod, är ödmjuk, visar tillit och har ett engagemang. Erfarenhet er från liknande tjänst inom fastighetsbranschen ser vi som en fördel.
Vi lägger stor vikt vid din kommunikationsförmåga som bör vara utmärkt både i tal och skrift med systemvana och kunskap i Officepaketet. Du innehar B-körkort.
Du arbetar på huvudkontoret i Kinna och rapporterar till vd samt ingår i bolagets ledningsgrupp.
Ansökan
Vid slutligt urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Referenser från tidigare arbetsgivare kommer efterfrågas.
Vi har behov av att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, men vi ser långsiktigt på din anställning hos oss. Uppge gärna uppsägningstid och löneanspråk i ansökan.
Bra att veta
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi tar endast emot ansökningar digitalt via platsannons till vårt rekryteringssystem, inte via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmejl som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan.
Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att vi som kommunalägt bolag omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.
Vi har valt annonserings- och marknadsföringsaktiviteter för denna rekrytering och därmed avsäger vi oss förfrågningar från andra aktörer.
Frågor
Upplysningar om tjänsten lämnas av Svante Dahlquist, vd, 0320-21 73 15.
Intervjuer beräknas ske första veckan i januari.