Arbetsbeskrivning
Bli en del av vår kunds dynamiska HR Operations-team i Sverige som HR-specialist med expertis inom operativ HR! Som en avgörande medlem i teamet kommer du att spela en central roll i att driva viktiga HR-processer, hantera HR-data och fungera som kontaktperson för medarbetare och chefer. Du får även möjligheten att leda olika HR-utvecklingsprojekt och bidra till genomförandet av strategiska initiativ.
Om teamet & rollen:
I denna roll kommer ticket-systemet Zendesk samt personalsystemet Workday att vara dina primära verktyg. Jobbet handlar mycket om service och administration och för att trivas i rollen behöver du gilla högt tempo och ständig förändring. Du börjar med att hantera de mest grundläggande processerna och har sedan möjlighet att växa med uppdraget och ta på dig ökad ansvar. Du kommer att arbeta nära ett team på 6 kollegor inom HR Operations men också ha daglig samverkan med andra HR-kollegor och andra supportfunktioner.
Dina arbetsuppgifter:
Hantera och utveckla operativa HR-processer:
Ansvara för hela livscykeln inklusive områden som anställning, introduktion, ersättning och förmåner, löneadministration, villkor, organisationsförändringar, arbetsmiljö, rehabilitering, tidsrapportering och avslutning.
Ge HR-relaterad vägledning:
Tillhandahålla policys, procedurer och mallar som är uppdaterade och följer kollektivavtal och lokala lagar.
Ansvara för en handbok för medarbetare som är ändamålsenlig och innehåller så många gemensamheter som möjligt mellan länder.
Ge råd till ledare och medarbetare i HR-relaterade frågor.
Möjliggöra HR-data och analys:
Säkerställa högkvalitativa HR-data.
Tillhandahålla HR-data och analys till affären för att ge meningsfulla insikter.
Stödja HR-aktiviteter och projekt:
Stödja lokala HR-konsulter (landsteam) i strategiska HR-projekt.
Stödja globala HR-funktioner i årligen återkommande aktiviteter såsom engagemangsundersökning, prestationshantering etc.
Stödja fusioner, avknoppningar, förvärv och outsourcingprojekt som involverar HR-aktiviteter
Krav för tjänsten: En relevant akademisk examen såsom HR
Erfarenhet inom en bred HR Operations-roll (2-3 år)
Flytande svenska och engelska
Bevisad förmåga att behärska IT-system
Utöver det ser vi gärna att du ärstrukturerad, självständig, snabblärd och en teamspelare
Meriterande för tjänsten:
Erfaren Excel-användare
Erfarenhet av HR-systemet Workday
Erfarenhet av ett ticket-system (exempelvis Zendesk)
Erfarenhet av att arbeta i ett globalt företag
Erfarenhet inom arbetsmiljöområdet
Startdatum: 2024-08-13
Slutdatum: 2024-12-31 (med möjlig förlängning eller anställning)
Plats: Solna, Sverige
Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på julia.sundquist@edzagroup.se