Arbetsbeskrivning
I hjärtat av Stockholm jobbar vi med en vision – att alla som satsar på sina studier ska ha ett hem att kalla sitt. För oss är det självklart att ett bra boende är grunden för en lyckad studietid och en stabil start på vuxenlivet.
Vår uppgift är att skapa studentboenden för framtiden, och det gör vi genom ett samarbete som präglas av framåtanda och laganda. Vi värdesätter och respekterar varje medarbetare och skapar en arbetsplats där samarbete och engagemang står i centrum. Det är i den gemenskapen och det delade ansvaret som vår drivkraft och framåtanda växer.
Tillsammans gör vi det möjligt för studenter att öppna dörren till ett rikare och mer givande studentliv som är mer än bara en bostad.
HR-specialist
Vi söker nu en HR-specialist med inriktning lön som kommer att ha en central roll i att stötta organisationen i HR- och löneadministrativa frågor. Du kommer att ingå i HR-avdelningen och rapportera till HR-chef. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor som ligger på Östermalm i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som HR-specialist kommer du att sköta månatliga lönekörningar. I rollen ingår även löneadministration avseende tidrapportering, löneutbetalningar, lönejusteringar, lönerevisioner, arbetsgivarintyg och rapportering. Vidare kommer du hantera på- och avanmälan gällande tjänstepension samt administrera reseräkningar och förmåner. I tjänsten ingår att upprätta anställningsavtal samt utbilda nyanställda i personalsystemet Flex HRM. I samarbete med våra chefer kommer du även planera och boka utbildningar för att säkerställa kompetensutvecklingen inom SSSB.
Din erfarenhet och egenskaper
Vi söker dig som har god erfarenhet av löneadministration och har en god analytisk förmåga. Du är lösningsorienterad, kvalitetsmedveten och strukturerad och trivs med att ha ett helhetsperspektiv på hela löneprocessen. Du är behjälplig och konsultativ gentemot chefer och medarbetare vid HR-/och lönerelaterade frågeställningar. Du kan självgående planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Kravprofil
• Eftergymnasial utbildning inom lön/lönehantering eller motsvarande relevant utbildning
• Minst fem års arbetslivserfarenhet inom löneadministration
• Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel
• God kommunikationsförmåga i det svenska språket i såväl tal som skrift
• B-körkort
•
•
Meriterande
• Erfarenhet från lönesystemet Flex HRM
• Erfarenhet/utbildning inom bokföring/redovisning
• Tidigare erfarenhet av F-avtalet (Fastighetsanställdas Förbund) samt I-avtalet (Unionen)
•
•
Det här erbjuder vi
Ett meningsfullt uppdrag – Att bidra till ett bättre studentliv är vårt gemensamma mål. Det är ett uppdrag som kräver engagemang och som vi tillsammans tar oss an med glädje och beslutsamhet, varje dag.
Personlig och professionell utveckling - Vi är övertygade om att lärande och utveckling är en kontinuerlig resa. Därför ger vi dig möjligheterna och resurser att ständigt utvecklas och växa i din roll.
En arbetsmiljö som ger energi – Vi värdesätter en arbetsplats där trivsel och samarbete står i centrum. Våra personalföreningar bidrar till detta med ett utbud av aktiviteter som bygger gemenskap och glädje.
Omtanke om ditt välbefinnande – Din hälsa är viktig för oss. Därför erbjuder vi förmåner och aktiviteter som främjar en aktiv och hälsosam livsstil samt ett generöst friskvårdsbidrag.
Flexibla arbetstider – För att underlätta balansen mellan arbete och privatliv erbjuder vi flexibla arbetstider, tidigare fredagar och fem extra ledighetsdagar per år.
Ansökan
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 4 november. Urval kommer att ske löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-chef Susanne Lindeberg, tfn: 08-458 10 48. Besök gärna vår hemsida för mer information.