HR-SPECIALIST - en ny roll till Tidsam AB

Arbetsbeskrivning

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör. Vi ser till att konsumenter får tillgång till fantastiska tidskrifter och magasin via dagligvaru- och servicehandeln, i fysiska butiker och online. Vårt sortiment innehåller såväl svenska som internationella tidningar, vi har många starka varumärken och en bredd som passar för både stora och små läsare. Tidsam ägs av Bonnier News AB, Egmont Publishing, Aller media och Förlags AB Albinsson & Sjöberg. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Tidsam äger även bolaget Swedcirc som jobbar med logistiklösningar inom e- handel. Det arbetar ca 150 personer inom koncernen, varav 134 personer på Tidsam, 28 personer på huvudkontoret i Stockholm och knappt 100 st. på distribunalen i Värnamo. Vi har även 13 st. säljare i Sverige och verksamhet i Norge. På Swedcirc är vi ca 16 personer. Läs mer på www.tidsam.se , www.swedcirc.se

Med starkt fokus på affärsutveckling och nutidsanpassade lösningar tar vi ständigt nya kliv framåt i vår tillväxt. Vi erbjuder dig en familjär och dynamisk arbetsmiljö i ett professionellt och engagerat team!

Som ett led i vår tillväxt förstärker vi nu organisationen med en ny roll som HR-SPECIALIST. Alla i HR-teamet har ett nära samarbete med varandra och utgår från anläggningen i Värnamo. Vi arbetar koncernövergripande dvs med hela verksamheten vilket innefattar Distribunalen i Värnamo & Huvudkontoret i Stockholm samt våra anläggningar inom dotterbolaget Swedcirc i både Värnamo & Smålandsstenar. I dagsläget består teamet av vår HR-Chef som har det övergripande ansvaret för funktionen och vår HR-administratör som bl a är ansvarig för den dagliga produktionsbemanningen, semesterplanering och rekrytering. Vi har även stöd av en intern extra resurs som arbetar behovsstyrt. Du rapporterar till HR-Chefen.

Rollen som HR-Specialist blir variationsrik och bredden på innehållet kan handla om allt från dagliga operativa HR-rutiner till arbete med strategiska HR-projekt som berör hela koncernen. Då vi är en tydlig servicefunktion är stödet till chefer och hela koncernen på olika sätt en mycket viktig del i arbetet. Våra grundläggande värderingar och vår interna kultur formar vårt företagsklimat och håller samman vår organisation. Med dina insatser står vi ännu mer rustade med syfte att lyfta organisationen vidare mot fortsatt framgång och tillväxt. Beroende på din bakgrund, erfarenhet och intressen så finns möjligheter att forma och anpassa innehållet men i stora drag tänker vi oss följande fokusområden i rollen;

• Stöd i olika HR-frågor till chefer och koncernen i stort
• Rekrytering och kompetensförsörjning
• Arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar
• Ansvar för arbetsmiljörutiner, rehabilitering och dokumenthantering t ex uppdatering av policys och riktlinjer, personalhandbok, likabehandlingsplan
• Genomförande av medarbetarundersökningar och övriga insatser kopplat till våra värderingar och interna kultur
• Kontaktperson företagshälsovård
• Stödja/agera back-up till HR-teamet vid behov
• Drivande / delaktig i olika strategiska utvecklande projekt
• Generella administrativa uppgifter

Tillsammans med teamet får du stora möjligheter att driva processer, sätta rutiner och bidra med förslag till vidareutveckling av funktionen. Du arbetar aktivt i våra IT-system men framförallt blir MS Office ett viktigt verktyg för dig.

DIN PROFIL
Vi söker dig som i första hand är högskoleutbildad med inriktning mot HR/personalfrågor. För att inte startsträckan ska bli för lång så ser vi gärna att du har några års yrkeserfarenhet av arbete inom området och då i en HR-funktion. Som person är det viktigt att du har en stark drivkraft med god förmåga att ta egna initiativ och strukturera dina uppgifter. Du trivs som bäst när du får utmanas i din roll och när det finns möjlighet att agera och göra skillnad. Din goda kommunikativa förmåga tillsammans med ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt uppskattas högt. Du inger förtroende och pondus genom din balans i stabilitet med förmågan att se hela människan. Resor till vårt huvudkontor i Stockholm kan bli aktuellt.

Då rollen är ny är vi helt flexibla gällande möjligheterna att arbeta deltid, t ex 75%.

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Tidsam med FindMood. Urval sker löpande men vi tar gärna emot din ansökan senast 30 maj. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se . Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under processens gång till anna@findmood.se eller 0708-941101. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FindMood
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 30 maj 2022

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024