Arbetsbeskrivning
Har du ett starkt intresse för arbetsrätt, personalrelationer och vill arbeta i en dynamisk, internationell miljö? Har du även tidigare erfarenhet av att arbeta i de nordiska länderna? Då kan detta vara rollen för dig!
Om rollen
Som HR Specialist kommer du att spela en nyckelroll i att hantera kundens Employee Relations-ärenden för utvalda arbetsgrupper. Du ansvarar för frågor som rör:
Disciplinära åtgärder och policytolkning
Prestationshantering och konfliktlösning
Utredning av ärenden för att identifiera policyöverträdelser och säkerställa att konsekventa åtgärder vidtas
Du bidrar till att viktiga värdeord följs, där respekt, värdighet och förtroende står i centrum. Du hanterar konfidentiella ärenden med hög integritet och säkerställer att våra medarbetare alltid får en rättvis behandling.
Du kommer att vara involverad i förhandlingar och konsultationer med fackföreningar och arbetstagarrepresentanter i de nordiska länderna. Du förbereder och administrerar nödvändig dokumentation och stödjer processerna som krävs för att upprätthålla goda arbetsrelationer. Du kommer också att stötta företagsledare och HR-kollegor i frågor som rör HR-policyer, arbetsrelationer och relevant arbetsrättslig lagstiftning.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Svara på frågor från medarbetare och chefer kring HR-policyer, prestationshantering, arbetsrätt och anställningskontrakt
Arbeta i ett case management-system och säkerställa att ärenden hanteras effektivt och med hög kvalitet
Delta i förhandlingar och ge insikter kring arbetsrelationer
Bygga förtroendefulla relationer med medarbetare, ledare, fackliga representanter och HR-teamet
Identifiera och driva förbättringsområden i dagliga HR-processer
Stödja vid större arbetsrelaterade förändringar, som exempelvis omstruktureringar eller M&A-processer
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har en kandidatexamen eller högre inom HR och/eller arbetsrätt
Har tidigare erfarenhet av HR-arbete i Norden (erfarenhet från alla fyra länder är meriterande)
Har en stark förmåga att organisera, hantera detaljer och slutföra uppgifter med hög kvalitet
Är en skicklig problemlösare med förmåga att förstå och analysera medarbetares och organisationens behov
Arbetar med hög diskretion, integritet och gott omdöme
Har en vilja att lära, utvecklas och hantera utmanande samt konfidentiella uppgifter
Är en positiv lagspelare som bidrar till en god arbetsmiljö
Arbetstider, tillträde och omfattning
Arbetstiderna är måndag till fredag kontorstider. Tjänsten är ett föräldravikariat med start 1 januari och sträcker sig till 30 augusti.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig madeleine.ranstrom@hero.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445