HR-specialist inom arbetsmiljö till vår kund i Stockholm

HR-specialist inom arbetsmiljö till vår kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Som HR-specialist hos vår myndighetskund har du en viktig roll i att utveckla det verksamhetsstöd som HR erbjuder avseende arbetsmiljö. Du är med och utvecklar det interna arbetssättet kopplat till digitalisering och verksamhetsnära HR-stöd. Du blir en del av en ambitiös och härlig HR-avdelning som består av tre team. Du rapporterar till chef för Utveckling och verksamhetsstöd och jobbar nära HR-partners och strateger.

Några exempel på arbetsuppgifter:

Utifrån organisationens centralt framtagna policys, verktyg och utbildningar inom systematiskt arbetsmiljöarbete utveckla, paketera, implementera och följa upp lokala arbetssätt hos kunden. 
Kunskapsstöd till verksamheten i förhållande till lagar och förordningar inom arbetsmiljöområdet liksom organisationens riktlinjer på området. 
Samordning av SAM-aktiviteter under året med bas i verksamhetssystemet Stratsys.
Hjälp vid användandet av verksamhetssystemet Stratsys inom processens olika delar såsom fördelning av arbetsmiljöarbetsuppgifter, genomförandet av arbetsmiljöronder, framtagandet av handlingsplan, årlig uppföljning av SAM. 
Utveckla chefsnära arbetssätt vid framtagande av handlingsplan inom ramen för systematiskt arbetsmiljöarbete.
Utveckla chefsnära arbetssätt för riskbedömning vid verksamhetsförändring.
Agera på förändringar i lagstiftning och riktlinjer samt fattade beslut genom att uppdatera information på intranät och initiera och implementera nyheter inom HR-organisationen. 
Redaktör intranät för HR. 
Leda och/eller delta i utvecklingsprojekt.  
Delta i genomförandet av utbildning av chefer, skyddsombud och medarbetare. 
Uppdatera rutiner för fysisk arbetsmiljö samt delta tillsammans med skyddsombud i genomförandet av arbetsmiljöronder i våra lokaler. 
Delta och ta fram underlag till förvaltningens skyddskommitté - möten. 


Krav:

Minst 4 års relevant erfarenhet från HR-roll i större komplex verksamhet med höga säkerhetskrav där inriktning på rollen i var systematiskt arbetsmiljöarbete (tonvikt på förebyggande och hälsofrämjande arbetsmiljöarbete)                         
Relevant utbildning inom arbetsmiljö.
Erfarenhet från minst 1 uppdrag av arbete i Stratsys eller likande systemstöd
Minst 2 års erfarenhet av digitalisering och utvecklingsarbete inom arbetsmiljöområdet.


Mervärdeskrav:

Akademisk eller yrkeshögskoleutbildning som är relevant för området
Minst 2 års erfarenhet av att stöjda verksamhetens chefer inom systematiskt arbetsmiljöarbete
Minst 2 års erfarenhet av implementering av verksamhetsförbättrande processer/arbetssätt.
Minst 2 års erfarenhet från offentlig verksamhet. 


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2024
  • Ansök senast: 24 juni 2024

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024