HR-specialist inom kompetensförsörjning

HR-specialist inom kompetensförsörjning

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
HR-staben i Linköpings kommun är en stab i förändring där kommande pensionsavgångar förutsätter förändrade arbetssätt. Vill du vara med och bidra i vårt spännande utvecklingsarbete och därigenom skapa mervärde för kommunen som helhet - varmt välkommen med din ansökan!
 
HR-staben har i uppdrag att ansvara för kommunens arbetsgivarpolitik. Det handlar exempelvis om utveckling av vårt arbetsgivarvarumärke, chef- och medarbetarskap, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Det handlar även om förhandlings- och kollektivavtalsfrågor samt anställningsvillkor för kommunen som arbetsgivare med tolkning och tillämpning av lag och avtal.  
 
Du är organisatoriskt placerad på Kommunledningsförvaltningens HR-stab med förhandlingschef tillika bitr HR-direktör som närmaste chef. Vi värdesätter arbetsglädje och förhåller oss till varandra på ett prestigelöst sätt.  
 
Arbetsbeskrivning
Som HR-specialist inom kompetensförsörjning arbetar du med att utveckla den kommunövergripande arbetsgivarpolitiken utifrån verksamheternas behov. En viktig del i uppdraget är att leda arbetet med att samordna, utveckla och implementera kommunövergripande kompetensförsörjningsstrategier. Detta gör du tillsammans med dina fyra engagerade HR-specialistkollegor ute på förvaltningarna, våra rekryteringscentrum, samt tillsammans med övriga kollegor på HR-staben. Du driver också utredningar och förstudier inom ditt ansvarsområde samt arbetar med analys och prognoser av våra framtida kompetensbehov.  
 
Omvärldsbevakning och samverkan med externa parter ingår också i uppdraget.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en kombinerad erfarenhet av arbete som HR-generalist, med en fördjupad kunskap kring rekryterings, kompetensförsörjnings- och ledarskapsfrågor genom tidigare specialist- och/eller strategiska uppdrag. Vi vill att du tidigare har arbetat inom offentlig sektor och ser det som meriterande om du tidigare arbetat som chef. Du har lett organisationsövergripande projekt inom HR och du är van att arbeta systematiskt med dina frågor över året.  
 
Du har en högskoleutbildning inom HR eller annan akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig. Då digitalisering är ett av våra strategiska områden för att hantera vår kompetensförsörjningsutmaning ser vi gärna att du har kunskaper inom detta område. Du har även god IT-kunskap och erfarenhet av att arbeta med olika HR-system. Uppdraget kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.  
 
Du är en person som ser möjligheter och är innovativ för att hitta nya lösningar. Vidare är du analytisk med förmåga att se helhet och trivs att arbeta med komplexa frågeställningar. Du är trygg i dig själv och har god självinsikt. Din omgivning ser dig som prestigelös och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra men är samtidigt självständig och driver dina processer framåt.
 

Mer information

För mer information ring Conny Besterman (conny.besterman@asb-executive.se), 0706-181162.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024