OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland.
Vi är länets största arbetsgivare med 14 000 medarbetare och bedriver sjukvård av hög kvalitet med spetskompetens inom flera områden.
Vi har ett nära samarbete med Linköpings universitet inom medicinsk forskning och utbildning samt en omfattande internationell samverkan. Utvecklings- och förändringstakten inom hälso- och sjukvården är snabb. Kompetensförsörjningen är en nyckelfråga utifrån demografin, särskilt med tanke på att den äldre befolkningen ökar i snabbare takt än antal personer i arbetsför ålder i samhället.
Vill du arbeta med rekrytera/attraherafrågor? Kan du bidra med ett intresse och förståelse för digitalt HR-stöd? Vi förstärker funktionen hos oss och söker dig som vill ge specialiststöd inom rekrytera/attrahera området tillsammans med utvecklingsinriktade kollegor som hjälper varandra och har roligt tillsammans. Känner du igen dig i beskrivningen nedan och vill bli vår nya kollega välkomnar vi din ansökan!
Arbetsbeskrivning
I samarbete med kompetenta kollegor marknadsför du regionen via olika kampanjer. Du stödjer chefer i att formulera attraktiva annonser men arbetar även med att öka attraktiviteten med hjälp av kommunikation via andra kanaler. I uppdraget ingår även att utveckla rekryteringsprocessen genom att ta fram mallar och stöddokument. Du har även en roll i att utveckla våra digitala verktyg, vi använder Varbi som rekryteringssystem och Refapp för digital referenstagning. Utifrån din specialistroll stödjer du chefer och HR-kollegor och är bollplank i frågor som rör rekrytering samt utbildar inom området. I uppdraget ingår även att vara specialiststöd i rekrytera/attraherafrågor och ge support via vårt ärendehanteringssystem. Vid behov kommer du att vara delaktig i och stödja kollegor som arbetar med internationell rekrytering.
Utbildning och erfarenhet
Du är HR-utbildad på högskolenivå eller har annat utbildningsbakgrund som bedöms vara likvärdig. Du har några års erfarenhet av att arbeta med rekrytera/attrahera frågor och är en van användare av webbaserat rekryteringsstöd och andra digitala verktyg.
Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i tjänsten behöver du vara självgående och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen samtidigt som du är lyhörd för verksamhetens behov. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och är lugn och kontrollerad i stressiga situationer.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Jäghem Löfving, VP Human Resources
+46 520 84931
Caroline di Paolo
08-475 05 59