HR- Specialist inom rekrytering

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en HR-specialist som vill jobba med rekrytering och kompetensförsörjning hos en av våra större myndigheter. Brinner du för rekryteringsarbetet och vill testa på en spännande arbetsplats kan det här vara en möjlighet för dig. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med önskad start relativt omgående och placering i centrala Stockholm. Inledningsvis är uppdraget beräknat att pågå året ut men vidare möjligheter kan finnas. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Huvusakliga arbetsuppgifter innebär HR relaterade frågor inom framförallt rekrytering. Arbetet är både operativt och strategiskt och innefattar hela rekryteringsprocesser med samtliga delar samt tillkommande administration. Även arbetsuppgifter inom ärendehantering, framtagning av personalbeslut samt personaladministration ingår i rollen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Arbeta med kompetensförsörjningen i departementet, delta och ansvara för rekryteringsarbetets samtliga delar tillsammans med chefer, såsom ge stöd i kravprofilsarbetet, annonsutformning, urvalsarbetet, genomföra intervjer, o.s.v.
• Arbeta med löpande personalfrågor t.ex. rehabilitering, hälso-, arbetsmiljö- och arbetsrättsliga frågor samt chefsstöd
• Delta i olika HR-nätverk och arbetsgrupper samt företräda enheten i frågor som rör kompetensförsörjning
• Ha löpande kontakt med arbetstagarorganisationerna, både vid samverkan och vid andra centrala frågor inom personalverksamheten (t.ex. lönebildning, arbetsmiljö, m.m.)
• Ansvara för kontakt och rapportering till Statens servicecenter och Statens tjänstepensionsverk


Vem är du?
• Relevant akademisk utbildning, företrädesvis inom personalområdet
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom kvalificerat rekryteringsarbete
• Goda kunskaper och vana av förhandling- och samverkansarbete
• Erfarenhet av att arbeta med HR inom statlig verksamhet
• Goda kunskaper i Officeprogrammen, samt kunskaper i HR/rekryteringssystem
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du dessutom:

• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med säkerhetsprövningar
• Har kunskaper inom kommittéehantering
• Har erfarenhet av arbetsmiljöarbete
• Har kunskaper i Palasso, SharePoint eller ReachMee






FÖRMÅNER
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 3 juni 2019

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024