HR-specialist inom rekrytering och kompetensförsörjning

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till att stärka Riksrevisionen som attraktiv arbetsgivare med en god och träffsäker kompetensförsörjning? Välkommen att söka tjänsten och bli en del av vårt HR team!

Arbetsuppgifter
Vi är ett HR team som befinner oss i en inspirerande fas att utveckla vårt professionella HR-stöd.  Vi söker dig som vill bidra med din kunskap och erfarenhet inom kompetensförsörjning. Tillsammans gör vi skillnad i hur Riksrevisionen utvecklas som attraktiv arbetsgivare. Du kommer ha ett meningsfullt arbete med kvalificerade uppgifter inom HR.

Nu förstärker vi vårt HR-team med en HR-specialist som ska arbeta med fokus på rekrytering och kompetensförsörjning. Kompetensförsörjning är ett prioriterat område för Riksrevisionen vilket ger dig goda förutsättningar i det fortsatta arbetet med utvecklingen av hur vi attraherar och rekryterar den kompetens som vi har behov av – idag och imorgon.

Du kommer ha ansvaret att leda vårt pågående utvecklingsarbete att skapa en modern rekryteringsprocess med hög kvalitét och effektivitet. Processen ska utgå från vår värdegrund öppenhet, professionalism och oberoende och vara ett bra stöd för våra chefer och HR men också möta kandidaternas förväntan på en positiv upplevelse. Parallellt med utvecklingsarbetet kommer du tillsammans med en kollega på HR ge vägledning, råd och stöd till myndighetens chefer i hela rekryteringsprocessen.

Riksrevisionen driver flera internationella utvecklingsarbeten inom ramen för vårt biståndsuppdrag som HR-enheten bidrar till med kompetens från HR. Det innebär att vi kan erbjuda dig utvecklande och unika möjligheter att kombinera ditt ordinarie arbete med möjlighet att delta i internationella utvecklingsprojekt.

Du kommer ha en variation av operativa och strategiska arbetsuppgifter i en kunskapsorganisation med ett viktigt uppdrag för samhället – dessutom tillsammans med ett engagerat HR-team!

Vi söker dig som har


• Akademisk utbildning inom HR eller annan utbildning/erfarenhet som Riksrevisionen bedömer likvärdig
• Mångårig erfarenhet att självständigt rekrytera med en kompetensbaserad intervjumetodik och av att driva flera parallella rekryteringsuppdrag samtidigt
• Erfarenhet av search
• Erfarenhet av att utveckla rekryteringsprocessen så den möter krav på moderna arbetsmetoder
• Erfarenhet av att arbeta med en organisations arbetsgivarprofilering
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift

Det är meriterande om du har goda kunskaper i den arbetsrätt som reglerar anställningar inom det statliga området, om du är certifierad i ett testverktyg eller om du har erfarenhet av att strukturerat identifiera en organisations kompetensförsörjningsbehov.

Som person är du driven och självständig med ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du är flexibel, strukturerad och har förmågan att kunna prioritera i det operativa och strategiska arbetet på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen har du en förmåga att skapa goda relationer och ett gott samarbete med de som du arbetar tillsammans med. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vår arbetsplats är belägen på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm. Inom ramen för din anställning finns möjlighet att ingå en överenskommelse som ger dig möjlighet att arbeta på distans hemifrån upp till två dagar i veckan.

Ansökan

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2023-09-10.

Mer information om anställningen

Vill du veta mer? Kontakta Linda Boström Melander (HR-chef), 08-5171 41 21.Mer information om hur det är att arbeta hos Riksrevisionen hittar du på vår hemsida.

Fackliga representanter

Lena Lakso, SACO-S/Riksrevisionen, 08-5171 41 55.
Anders Verf, ST/Riksrevisionen, 08-5171 40 83.

Om Riksrevisionen

Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Gina Funnemark
08-5171 4044
Avdelningschef Per Johansson
08-5171 4288
Avdelningschef Anna Hagberg
08-5171 4222
Ylva Hilberth, HR-specialist
08-5171 4093
Carl-Gustav Gullstrand, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4316
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen
08-5171 4054
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4272
HR- specialist Paulina Eklund
08-5171 4065
HR-specialist Susanna Burman
08-5171 4093
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4469

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksrevisionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2023
  • Ansök senast: 10 september 2023

Besöksadress

Nybrogatan 55 11490 Stockholm
None

Postadress

Nybrogatan 55
Stockholm, 11490

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024