HR-specialist inom rekrytering till Gävle

HR-specialist inom rekrytering till Gävle

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

HR-avdelningen är lokaliserad vid huvudkontoret i Gävle. I vårt ansvarsområde ingår bland annat rekrytering, kompetensutveckling, avveckling, verksamhetsövergång, arbetsmiljö, rehabilitering, jämställdhet och likabehandling. Vi har stort fokus på utveckling av nya och befintliga HR-processer och verktyg. Vi arbetar tillsammans, bjuder på oss själva och har roligt. För oss är det viktigt att ta ansvar och våga utmana oss själva och verksamheten.

Den verksamhet vi stödjer är under stark tillväxt och vi söker nu en HR-specialist för att förstärka vårt rekryteringsteam.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR-specialist inom rekrytering är du ett kompetent stöd till organisationens chefer. Du bidrar som en del i vårt rekryteringsteam som tillsammans tillämpar vårt gemensamma arbetssätt. Rekryteringsteamet arbetar även tillsammans med övriga HR-specialister för att vidareutveckla vårt arbetssätt inom rekrytering och övriga HR-området.

Du arbetar tillsammans med rekryterande chefer i att utforma och publicera platsannonser, planera rekryteringsprocessen, ta fram anpassad intervjuguide och hantera anställningsbeslut. Arbetet sker i rekryteringsverktyget ReachMee och vi använder digitala kanaler för att nå kvalificerade kandidater. När det finns behov och möjlighet kan du även genomföra anställningsintervjuer tillsammans med rekryterande chefer på våra kontor som finns över hela landet.

Arbetet kan till viss del också innebära att delta på rekryteringsmässor och genomföra andra aktiviteter för att stärka vårt arbetsgivarvarumärke.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR eller beteendevetenskap
• Arbetat i minst två år som rekryteringsstöd till chefer
• Erfarenhet av att genomföra alla delar av en rekryteringsprocess

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Skapa struktur i ditt arbete
• Bidra positivt till internt och externt samarbete
• Kommunicera väl i tal och skrift på svenska

Dessutom är det meriterande om du har
• Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• Erfarenhet av HR-arbete på statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle.
Resor kan förekomma i tjänsten. Dessa kan planeras och prioriteras för att främja en god arbetsmiljö men också för att värna om miljön.

Välkommen med din ansökan innehållande personligt brev och CV senast den 23 mars 2020. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Intervjuer planeras att genomföras i Gävle den 1 och 2 april.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 23 mars 2020

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024