HR-specialist inriktning lön till Norden Machinery i Kalmar

HR-specialist inriktning lön till Norden Machinery i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Norden är världsledande inom tillverkning av tubfyllningssystem. Varje år levereras ca 150 maskiner över hela världen och idag finns ca 5 000 maskiner i drift. Norden omsätter ca 750 MSEK och har drygt 300 medarbetare i Kalmar där tillverkning av maskinerna sker. Norden ingår i den italienska gruppen Coesia.

Läs gärna mer om oss här: www.nordenmachinery.com

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder en spännande roll med stort ansvar i ett internationellt och tekniskt ledande maskintillverkningsföretag. Har du erfarenhet inom lön och ett genuint intresse inom HR-området kan detta vara jobbet för dig!

Som lönespecialist hanterar och administrerar du företagets löner för ca 300 medarbetare, arbetet inkluderar även flertalet reseräkningar och här förekommer både tjänstemän och arbetare med resor både in- och utrikes. Du säkerställer att lön med tillhörande ersättning är korrekt och att utbetalningen sker som utlovat. Du ansvarar även för de lönejusteringar som kan förekomma, all löneadministration sker i lönesystemet Agda PS, Monitor samt affärssystemet IFS. Rollen innebär också att vara systemansvarig för HR-modulen i IFS.

Att arbeta som lönespecialist innebär att du jobbar bland annat med:
• Hela lönekedjan, från registrering av underlag, filöverföring, avvikelsehantering till reseräkningar, nyanställningar och slutlöner
• Statistikuppföljning och inrapporteringar
• Avtalsförsäkringar och pensioner
• Vara kontaktperson för chefer och medarbetare gällande löner, kollektivavtalsfrågor, policyfrågor och avtalsfrågor
• Övrig löneadministration, t ex skapa och kontinuerligt uppdatera rutiner, skriva intyg, hantera inkomstförfrågningar från Försäkringskassan och Kronofogden samt rapportering till SCB

Du kommer även att ha ett HR-fokus i denna roll där du bland annat bistår HR-chefen med vanligt förekommande HR-uppgifter såsom administration av anställningar och intyg.

I denna roll börjar du som inhyrd konsult under ca sex månader, därefter finns det goda möjligheter till anställning hos vår kund. Tjänsten är heltid och du rapporterar till HR-chef.

Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löne- och personalområdet eller motsvarande erfarenhet/utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har även erfarenhet av löneadministrativt arbete.

För att gilla just det här jobbet så tänker vi det är viktigt att du motiveras av att arbeta självständigt och strukturerat. Du behöver vara trygg med att ibland prioritera bland många arbetsuppgifter. När man jobbar med lön finns det en del deadlines att förhålla sig till, och det behöver sporra dig. Du får energi av att arbeta serviceinriktat och vara i kontakt med många människor. Det är viktigt att du vill bidra till ett gott och tryggt samarbetsklimat och gemenskap – vi arbetar tillsammans. Sist, men inte minst, så uppskattar vi ditt nytänk, provtänk och förslag på förbättringar men du får räkna med att ta ansvar för att förankra och driva dessa tillsammans med kollegorna i teamet.

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.


Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Svensson, telefon 072–580 04 99 eller e-post anna.svensson@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 11 september 2022. Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag!

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024