OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen HR-specialist Lön & Förmåner kommer du att arbeta brett med tjänstemannalöner, förmåner, avtal och onboarding. Detta är en ansvarsfull roll där du får vara med och bidra i utvecklingen av bolaget, HR-funktionen och löneprocessen.
I huvudsak innefattar rollen följande arbetsuppgifter:
Lön
Ansvara över hela lönekörningen från ax till limpa. Säkerställa att löneutbetalningarna är korrekta och i tid.
Ansvara över Lönerevision, Lönekartläggningar, Lönestatistik/yrkeskoder, befattningsvärderingar samt rapportering till Försäkringskassan och andra myndigheter. Ansvara över statistik & HR-controlling.
Pension & Förmåner
Ansvara över rapportering avseende pensioner och andra arbetsmarknadsförsäkringar. Ansvara över anställningsförmåner samt uppföljning av av Friskvårdsbidrag, Läkarbesök, samt arbetsmiljöhjälpmedel. Ansvara över tjänstebilar, administration, försäljning i enlighet med gällande policys. Ansvara över Benify förmånsportal. Samt delta i utvecklingen av arbetet med policys.
HR
Ansvara över On- och Offboardingprocessen. Vid nyanställningar, återgång i arbete och avslut av anställning.
Aktivt delta i arbete som rör arbetsmiljö, diskriminering och likabehandlingar. Såsom policy, rutiner, företagshälsovård och hjälpmedel. Leda eller delta i projekt som rör Talent Management, Performance Management och Compensation & Benefits.
Administration
Ansvara över att avtal förvaras, uppdateras och förlängs.
Ansvara över beställningar samt ta fram förslag på inköp.
Planera och koordinera olika event, konferens & möten.
Bokning av hotell och färdmedel.
Ekonomi
Stöttande roll vid behov:
In- och utbetalningar.
AD-Hoc uppgifter som ligger inom ramen för HR & Affärsstöds åtagande
Vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har en god kännedom kring hur löneprocessen ser ut och på så sätt kan arbeta på ett självständigt sätt. Vi ser gärna att du kan ta ett ägandeskap för löneprocessen och har en vilja att förbättra och utveckla processer.
Vidare tror vi att du har följande erfarenhet, utbildning och kompetenser.
- Flera års erfarenhet av självständigt lönearbete
- Eftergymnasial utbildning inom lön eller HR
- Erfarenhet av Visma Lön är meriterande
- Flytande i svenska och engelska
- Serviceinriktad och innehar en hög grad av integritet
Tjänsten är en visstidsanställning under föräldraledighet och förväntas att pågå mellan 15 oktober 2020 - 31 januari 2022.
Om EFKAB:
Energi Funktion Komfort, Skandinavien AB (EFKAB) startade 2011 med engagemanget och viljan att nå längre. EFKAB erbjuder kompetens och engagemang inom projekt-& byggledning, projektering, installationssamordning och provningsledning inom el- och teleanläggningar, ventilation, värme, sanitet, klimat samt styr- och övervakningssystem. Våra uppdrag omfattar i huvudsak om- och nybyggnationer med en stor variation på projektstorleken, allt ifrån stora köpcentrum till bostadsrättsföreningar.
Vi har en platt organisation med ordning och reda samt mycket frihet under ansvar. Under 2016 blev vi utsedda till DI Gasell-företag och vår VD blev Årets unga VD. 2017, 2018 och 2019 blev vi utsedda till DI Gasell-företag igen. 2019 mottog vi det prestigefulla priset Mästargasell.
Vi värdesätter våra medansvariga, bl.a. genom möjlighet till personlig utveckling internt genom kunskapsåterföring och externt genom utbildning och intressanta projekt. EFKAB skapar en trivsam miljö baserat på individuella behov och önskemål. Vi uppmuntrar egna initiativ till utveckling såväl som gemensamma aktiviteter för trivsel. Hos oss är det viktigt att ha roligt tillsammans. Vi erbjuder goda anställningsvillkor, bra förmåner och har kollektivavtal. För oss är det viktigt att anställda har bra balans mellan privatliv och arbetsliv.
Våra kontor finns i Stockholm, Halmstad, Jönköping, Karlstad och Luleå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Alexander Andersson
073-322 93 38