HR-specialist med erfarenhet av rekrytering och anställningsfrågor

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren HR-specialist med intresse av rekrytering och anställningsfrågor? Då är det dig vi söker!

HR-kompetensen på Bolagsverket sorterar organisatoriskt under HR- och fastighetsenheten som är en av fyra enheter inom myndighetens stab. Inom HR-området arbetar idag en enhetschef, en HR-chef, tre HR-specialister, två HR-administratörer och två verksamhetsutvecklare. Som HR-specialist rapporterar du direkt till enhetschefen och i vissa processer och uppdrag direkt till HR-chef.

Som HR-specialist ger du löpande operativt stöd till Bolagsverkets chefer i olika HR-relaterade frågor. Du bidrar till enhetens utveckling av HR-processer och arbetssätt samt jobbar agilt och teambaserat.

Särskild inriktning för ditt uppdrag blir att
• arbeta inom kompetensförsörjningsprocessen och delprocesserna attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avveckla. Inriktningen är huvudsakligen mot operativa och administrativa uppgifter inom rekrytering- och anställningsprocessen, exempelvis lag- och avtalsfrågor.
• ge stöd och service inom hela rekryteringsprocessen samt att du har ett särskilt ansvar för vårt digitala rekryteringssystem och avtal med externa rekryteringskonsulter.
• driva och följa upp tjänsteleveranser och utvecklingsfrågor mot Statens servicecenter som hanterar Bolagsverkets löneadministration.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk examen eller kompetens som utvecklats utifrån flerårig erfarenhet av arbetsområdet och som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.

Du har erfarenhet av operativt och administrativt HR-arbete. Du har även erfarenhet av att tolka och tillämpa arbetsrättsliga lagar och avtal.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom anställnings- och löneprocessen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av likvärdigt arbete inom staten.

Du har en god förmåga i svenska språket, såväl förståelse som kommunikation i tal och skrift. Du är också duktig på att informera, presentera och förmedla budskap.

Som person är du samarbetsorienterad och hittar lösningar på ett konstruktivt sätt. Du är strukturerad och leder dig själv för att organisera och genomföra ditt arbete. Du har en vilja att lära nya saker, hitta möjligheter till utveckling samt är öppen för nya arbetssätt och ny teknik. Som person är du stabil, trygg i dig själv och har förmågan att fokusera rätt saker.

Låter det spännande? Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och cv.
Vi erbjuder distansarbete enligt överenskommelse.

Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Stab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024