OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Jurek HR en HR-specialist för ett konsultuppdrag på ett större Finansbolag. Här kommer du få vara med i ett spännande skede, där du spelar en central roll under en pågående förändringsresa. Är du systemkunnig, har en bakgrund inom comp & ben alternativt löneområdet och är en duktig projekt- och processledare – då är det dig vi letar efter!
Arbetsuppgifter
Som HR Specialist kommer du arbeta i nära samarbete med det outsourcingbolag som hanterar verksamhetens löner, i syfte att utveckla och effektivisera nuvarande process och se över hur lönefunktionen kan vara ett ännu bättre stöd till HR partners i organisationen. Rollen är dynamisk och bjuder på variation i en mycket trevlig organisation, där du förväntas utveckla både rollen och processerna.
I uppdraget ingår till exempel att:
* vara delaktig i att effektivisera administrativa processer inom HR kopplat löne- och kompensationsområdet.
* ansvara för löneprocessen tillsammans med avtalad outsourcingpartner.
* ansvara för att medarbetare har rätt pension, försäkringar och förmåner.
* ansvara för redovisning och rapportering till samarbetspartners och myndigheter.
* hantera personalförändringar och on- och off-boarding av medarbetare.
Inom kort förväntas verksamheten implementera ett nytt HR-system, där du kan komma att vara involverad.
Är det dig vi söker?
Till den här rollen söker vi dig som har gedigen erfarenhet av löneprocesser och outsourcad lön. Du är van att arbeta med att utveckla och effektivisera processer och rutiner, med fokus på digitalisering. Vidare är du en duktig projektledare och du trivs i att kombinera det operativa och löpande arbetet med mer strategiska utvecklingsfrågor. Vi tror att du är en van konsult och har enkelt för att sätta dig in i nya sammanhang.
Hur du ansöker
Den här rollen är ett konsultuppdrag med start helst omgående och därefter löpande cirka fyra månader framåt, på heltid. Vår kund har sina lokaler placerade centralt i Stockholm City och erbjuder en flexibel hybridmodell kring hemarbete. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se alt 073 745 43 11. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta detta uppdrag så snart som möjligt. Är du den vi söker? Hör av dig direkt!
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord: HRIS, HR System Specialist, Payroll Coordinator, Payroll, Compensation & Benefits.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52