OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektionen för Hälsa och Arbetsmiljö, HR-staben
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Vill du vara en del av HR-staben?
Vi söker nu en HR-specialist med inriktning arbetsmiljö och hälsa
Arbetsplats
HR-staben har ett övergripande uppdrag att utifrån ett HR perspektiv ge så goda förutsättningar som möjligt till landstingets verksamheter och politiska ledning att fungera som en attraktiv och ansvarstagande arbetsgivare.
Vi arbetar inom områden som arbetsmiljö och hälsa, chef- och ledarskap, rekrytering, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, chefsstöd och uppföljning.
Som HR-specialist är du placerad på HR-staben och ditt sammahang är att verka inom sektionen Hälsa och arbetsmiljö. Du kommer framförallt att ha nära samarbete med övriga medarbetare inom sektionen och med HR-specialisterna inom chefsstöd.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi behöver förstärka vårt team och söker dig som har ett intresse och engagemang för arbetsmiljö och hälsa. Vi arbetar långsiktigt och strategiskt för hållbara, hälsofrämjande arbetsplatser.
I uppdraget ingår att skapa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv där arbetsmiljön är en viktig del. Du har ett särskilt ansvar för utveckling, implementering och förvaltning av styrdokument, processer, rutiner och verktyg inom arbetsmiljöområdet. Du kommer även att driva utvecklingsarbeten inom ditt specialistområde. Du är ett stöd till kollegorna inom HR i din specialistroll och är även stöd till verksamhetens chefer i arbetet med bl.a. medarbetarundersökningar.
I uppgifterna ingår planering och genomförande av utbildningsinsatser och projektledaruppdrag kopplat till området.
Din kompetens
Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljö och hälsa i en HR-roll. Du har goda kunskaper i arbetsmiljöfrågor. Du har mer än tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Erfarenhet av projektledning är meriterande.
För att bli aktuell för tjänsten krävs att du har en relevant akademisk examen, exempelvis personalvetar– eller beteendevetarutbildning.
Som person kan du lyssna, föra dialog och samverka. Du kan arbeta konsultativt vilket innebär att du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och förmåga att hitta nya infallsvinklar. Dessutom är du självgående, strukturerad och har hög integritet. Du är uthållig och har förmåga att hålla dig motiverad under hela processen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi har verksamhet inom hela länet så körkort är ett krav.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är placerad i Nyköping eller Eskilstuna.
Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef Ann-Sofie Karlsson 070-687 73 66, Ann-Sofie.Karlsson@dll.se
HR-chef Marie Persson 076-720 01 91, marie.persson@dll.se
Facklig företrädare: SACO Liselott Söderlund 073-868 22 05, Liselott.Soderlund@dll.se och Vision Hannah Älgekrans 072-200 83 95, Hanna.Algekrans@dll.se
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-06-07.
Vi ser gärna att du börjar snarast och kommer att kalla till intervjuer löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10