OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för lönebildningsfrågor och vill utvecklas tillsammans med oss i vårt härliga och engagerade HR-team?
På HR-avdelningen i Socialförvaltningen Nordost arbetar idag 10 medarbetare med specialistkompetenser och generalistuppdrag i det verksamhetsnära stödet till chefer. Som HR-specialist stöttar du i samtliga HR-processer samtidigt som alla har ett specifikt processansvar. Teamet består idag av två HR-administratörer, fem HR-specialister, en rehabiliteringsspecialist och en hälsoutvecklare. Avdelningen leds av en HR-chef som ingår i förvaltningsledningen. Ledarskapet och medarbetarskapet kännetecknas av tillit, förtroende och kommunikation. Vi arbetar med vår gemensamma förmåga att ge stöd till varandra och värnar om att skapa arbetsglädje och god sammanhållning. Detta är särskilt viktigt eftersom vi är en ny förvaltning från och med den 1 januari 2021.
Vi söker nu en medarbetare till vårt team som vill ansvara för lönebildningsprocessen i vår förvaltning. Rollen innebär bland annat att hålla ihop arbetet kring löneöversynen, leda arbetet med översyn av arbetsvärderingar, ge råd vid lönesättning samt ta fram utbildningsmaterial kopplat till processen. En stor och viktig del i rollen är samverkan och förhandlingar med fackliga parter samt att ha en nära dialog med chefer och HR-kollegor. Du kommer att samarbeta med en annan HR-specialist i vårt team i lönebildningsfrågorna. Du kommer också att ingå i två processnätverk för lönebildning, ett gemensamt för de fyra socialförvaltningarna och ett för Göteborgs stad, där du kan samverka med HR-kollegor i staden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot HR-frågor eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. För denna tjänst krävs att du har erfarenhet av lönebildningsfrågor. Det är meriterande om du tidigare arbetat som verksamhetsnära HR-stöd gentemot chefer samt om du har erfarenhet av HR-arbete inom offentlig verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det är för rollen viktigt att du har en förmåga att förklara processen kring lönebildning på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Du behöver vara analytisk, strukturerad och kunna behålla lugnet i olika situationer. Du tar ett ansvar för helheten, driver lönebildningsprocessen framåt och behöver kunna växla mellan detaljfokus och helhetsperspektiv. Det är även viktigt att du är bra på att skapa relationer och bygga förtroende hos dem du möter.
ÖVRIGT
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta:
v.27, 28 och 30: Jennifer Högberg, HR-specialist, tfn: 031-365 82 06
v.29: Thomas Nilsson, HR-specialist, tfn: 031-365 30 61
v.31: Carolina Hansson Leander, Rehabsamordnare, tfn: 031-365 40 17
Intervjuer kommer att påbörjas under v.33.
Vi använder oss av testning som en del av vårt urvalsarbete.