HR-specialist med intresse för IT och administration!

HR-specialist med intresse för IT och administration!

Arbetsbeskrivning

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.

Vi har en fantastisk kollega med ett brinnande IT-intresse som går vidare i karriären. Vi söker därför en ny spelare till vårt team. Som team är vi ett kompetent gäng som kompletterar varandra. Ingen del är större än helheten är vår devis och vi bjuder varandra på såväl skratt som kompetens och utforskande dialoger.

Vi arbetar för att Burlövs kommun som en attraktiv arbetsgivare ska inspirera såväl framtida medarbetare som befintliga att arbeta med oss för kommunens medborgare och utveckling.

Vi söker dig som vill arbeta utifrån vår vision och känner dig inspirerad att vara med och bidra på vår gemensamma resa, alltid med engagemang och fokus på kommunens uppdrag, och som med mod, innovativt tänkande och känsla för hög leverans vill bli en av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Med utgångspunkt i verksamhetens behov och övergripande mål kommer du att arbeta i huvudsak med tre delar; verksamhetsstöd/HR-specialist, systemförvaltning samt administration. Du kommer vara en nyckelspelare i löneöversynsarbetet, hantering av facklig tid, säkerställandet av kommunikation till chefer och vara den hos som har fördjupad kunskap inom IT-stöd.

Verksamhetsstöd/HR-specialist till kommunledningsförvaltning som idag inkluderar även samhällsbyggnadsverksamheten.

Systemförvaltning av de system och e-tjänster som stödjer våra processer. Idag omfattar de löneöversyn, lönekartläggning, rehabilitering, rekrytering, kommunens kompetensplattform och olika delar i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Att vara systemförvaltare innebär att vara den som kan systemen bäst och bidrar med kompetens kring funktioner och möjligheter. Du arbetar med eventuell felsökning och har kontakt med leverantörer vid behov. Du hanterar behörigheter och avtal samt upphandlingar när det är dags för det. Du kommer att ingå i kommunens nätverk för systemförvaltare.

Administration avseende fakturahantering, facklig tid, hantering av skyddsombud och arbetsplatsombud, personalaktiviteter samt chefsutskick med mera.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har en kandidatexamen inom personal och organisation eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst ett års erfarenhet av HR-arbete.

Du har stort intresse för och har erfarenhet från att arbeta med olika system. Du har erfarenhet av administration, ger en hög service och är noggrann.

Du samarbetar bra med andra människor samtidigt som du trivs med att arbeta på egen hand och har förmåga att själv strukturera driva ditt arbete framåt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, HR avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2024
  • Ansök senast: 28 maj 2024

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024