HR Specialist Payroll till Investmentbolag!

Arbetsbeskrivning

https://novare.se/interim-and-recruitment/

Vill du vara en del av ett prisbelönt HR-team på ett av Europas mest framgångsrika och framåtlutade investmentbolag? Är du en kommunikativ och administrativ person som trivs med att arbeta med operativa HR- och lönefrågor? Då kan det här vara jobbet för dig!
 
 
Om rollen
 
Vi på Novare Interim & Recruitment söker efter en HR Specialist Payroll för kundsräkning i centrala Stockholm. I rollen som HR Specialist Payroll kommer ingen dag vara den andra lik - du kommer säkra att både löner och system håller högsta kvalitet samt att systemen är väl passade till organisations önskemål och behov. Du kommer att ha en konsultativ roll där du stöttar både medarbetare, chefer och dina kollegor i HR-teamet med frågor relaterat till lön, förmåner, ledighet, pension och försäkringar. Vidare kommer din roll innebära:
 

• Samla in och säkerställa månatliga löneuppgifter för korrekta lönekörningar och samarbeta med löneleverantören för att säkerställa leverans av högsta kvalitet.
• Ansvara för uppföljningen av globala HR-processer
• Hantera administration relaterad till den anställde; rekrytering, förändringar, omlokalisering och andra specifika lösningar samt ledighet och onboarding
• Hantera uppdateringar i relevanta HR-system
• Uppdatera och kommunicera landspecifika HR-riktlinjer
 
 
Vem söker vi?
 
Som person är du effektiv och drivs av att HR-teamet tillsammans levererar ett synligt värde till organisationen. Därtill söker vi dig som är prestigelös och förstår värdet av noggranna underlag men som också är nyfiken och interaktiv i din personlighet. Du har hög arbetskapacitet och trivs med att jobba såväl självständigt som i team och du värderar samarbete. För att lyckas i rollen tror vi att du arbetar på ett strukturerat sätt och har en mycket god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter och ansvarsområden.
 
Vi ser det som krav att du har:
 

• Examen inom HR, lön, ekonomi eller motsvarande
• Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet från liknande tjänst
• Mycket goda kunskaper och kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
• God erfarenhet av Officepaketet
• God erfarenhet av internationella överföringar
• God erfarenhet av Shadow Payroll, ses som meriterande.
• God erfarenhet av Workday, ses som meriterande.
 
 
Övrig information
 
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under 12 månader med möjlighet till förlängning. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 5 juli 2021

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024