OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med search/uppsökande rekrytering och ge stöd till Kronofogdemyndighetens chefer i att kompetensförsörja it-avdelningen? Är du en duktig kommunikatör och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer? Vi söker dig som vill kombinera ett utåtriktat arbete med att djupdyka i searcharbete efter kandidater inom it-området.
Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Du ansvarar för att hitta potentiella kandidater till pågående processer genom att aktivt söka med hjälp av Linkedin recruiter. Du initierar och underhåller kontakten med kandidaterna och skapar pooler med kandidater som du håller uppdaterade med kontinuerlig uppföljning, inför kommande rekryteringsbehov. Vidare informerar du om Kronofogden som arbetsgivare och bidrar till arbetsgivarprofilering och till en bra kandidatupplevelse från första kontakt. Du arbetar nära rekryterande chefer samtidigt som du självständigt ansvarar för och driver ditt arbete framåt. Genom att ibland hantera urval av ansökningar, göra telefonavstämningar med mera får du även inblick i och arbetar med flera delar av rekryteringsprocessen.
I det här arbetet får du kombinera ett utåtriktat arbete med att djupdyka i searcharbete, där du får möjlighet att testa olika vägar för att lösa en uppgift. Du ingår i ett engagerat och positivt rekryteringsteam som stöttar Kronofogden i alla deras rekryteringar. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.
Hr-avdelningen på Skatteverket levererar tjänster till både Skatteverket och Kronofogden och består av sex enheter med medarbetare i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund. På hr-avdelningen arbetar cirka 170 anställda.
Du tillhör en av sektionerna på kompetensförsörjningsenheten på hr-avdelningen, med placering i Solna, Malmö eller Göteborg.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- ha förmågan att självständigt lägga upp ditt arbete och planera och strukturera dina dagar
- ha förmåga att skapa förtroende och goda relationer
- vara utåtriktad och trivas med att ta många nya kontakter
- ha stort eget driv, se möjligheter och inte låta dig nedslås av att resultaten kan ta tid
- kunna hantera och analysera stora informationsflöden, se samband och mönster, avgränsa och förmedla information vidare
- ha en god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng)
- minst ett års aktuell erfarenhet av att arbeta med search/uppsökande rekrytering till varierande befattningar inom it-området.
Det är önskvärt att du använt Linkedin recruiter.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.