OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Premo grundades 1971 och ägs av Dagens Nyheter (Bonnier News) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Inom Premo finns 36 enheter/filialer och ca 1400 distributörer. Vår affärsidé är flexibel och kvalitativ distribution dygnet runt. Vi delar tidningar, tidskrifter, brev, paket och andra artiklar till hushåll, företag och återförsäljare i Storstockholm.Just nu söker vi en HR-specialist rekrytering till HR-avdelningen med placering på vårt huvudkontor i DN-huset, Marieberg Kungsholmen. Vi ger dig möjligheter att vara med och påverka, effektivisera och driva utveckling av processer och arbetssätt.ArbetsuppgifterSom HR-specialist rekrytering arbetar du med hela kompetensförsörjningsprocessen, från att definiera kompetensbehov till att attrahera och rekrytera kandidater. Rollen innebär att du:Utvecklar och säkrar tillväxt och kvalitet i rekryteringsprocessenSjälvständigt arbetar med samtliga steg i rekryteringsprocessen av distributörer och arbetsledare, från annonsering till anställningPlanerar och genomför rekryteringsträffar och eventStötta rekryterande chefer i hela kompetensförsörjningskedjan i tillsättning av stabs-befattningar (tjänstemannarekrytering)Arbetar med migrationsärenden gällande olika typer av uppehålls- och arbetstillstånd. Därtill ingår löpande chefssupport i generella HR-frågor. Det kan typiskt sett handla om stöd till chefer gällande exempelvis:Åtgärder för att attrahera och behålla personal VillkorsfrågorFriskvårdHR-gruppen utgörs av två HR-specialister rekrytering, två affärspartners och HR-chef. Organisatoriskt rapporterar HR-specialist rekrytering till HR-chef.Vem är du?Vi ser att du är i början av din HR-karriär och har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom HR/personal eller motsvarande. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av personal- och rekryteringsarbete, gärna i en personalintensiv verksamhet. Du drivs av att skapa mänskliga kontakter, är lösningsorienterad och har en förmåga att arbeta i en snabbfotad och föränderlig miljö. Då rollen innebär att du har både rekryteringsprocesser och andra HR-ärenden i gång samtidigt, vill vi att du är duktig på att organisera och prioritera ditt arbete. Du trivs i en miljö med mycket interaktion med medarbetare på olika nivåer i organisationen. Som person bör du vara nyfiken, serviceminded och lyhörd. Ett visst mått av envishet är något som präglar din personlighet och gör att du går i mål med dina åtaganden. Vi värdesätter ett gott affärsmässigt förhållningssätt högt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer. Tjänsten ställer höga krav på självständigt arbete och initiativtagande samt flexibilitet. Du som söker ska ha ett gott administrativt sinne. Premo är ett tvåspråkigt företag och tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska, både vad gäller tal och i skrift.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.Tillträde, omfattning, arbetstiderSå snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Heltid, dagtid/kontorstid. Övrigt Hos oss arbetar människor i alla åldrar från 18 år och uppåt, och med bakgrund från olika länder och kulturer. Hos oss finns ett 60-tal olika nationaliteter representerade. Vi är stolta över detta, och vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Så ansöker duDin ansökan med personligt brev och CV skickar du per e-post till clara.lindeborg@premo.seDå vi gör ett fortlöpande urval är vi tacksamma för din ansökan så snart som möjligt, dock senast 18 april 2019.Varmt välkommen med din ansökan!