OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 340 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en kollega till vårt team som vill axla rollen som HR-specialist. Är du också på jakt efter en ny utmaning inom rekrytering? Då är det definitivt dig som vi söker!
Bemanningsenheten Hisingen ligger under HR i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vårt uppdrag är att hitta vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande.
I rollen som HR-specialist ansvarar du för hela rekryteringsprocessen av de timavlönade:
- Stämma av verksamhetens behov för att kvalitetssäkra vår bemanningsprocess.
- Skapa och publicera annonser.
- Läsa ansökningar/CV.
- Löpande göra urval och intervjua lämpliga kandidater.
- Säkerställa referenstagning, intyg, betyg, LAS etc.
- Lönesättning.
- Uppföljning av de timavlönade ute i verksamheten.
- Informera (möten med vikarier, mässor etc.)
- Administration, registrera, arkivera etc.
Din arbetstid är dagtid måndag - fredag.
Flextid tillämpas.
Tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittar rätt kandidat, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom det personalvetenskapliga området. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med rekrytering då arbetet innebär att du självständigt ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Du har erfarenhet av - och goda kunskaper i arbete med LAS, samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Du bör ha erfarenhet av arbete inom bemanningsplanering för att ha en helhetsbild av arbetet i bemanningsenheten.
Du bör ha mycket god datorvana då vi arbetar i flera olika IT-stöd. Det är meriterande om du arbetat i system som Personec, Visma Recruit, WinLas och TimeCare Pool tidigare.
Som person är du serviceinriktad, flexibel och kommunikativ. Du har god samarbetsförmåga och är handlingskraftig. Det är också viktigt att du är strukturerad, då stora delar av arbetet kommer att göras självständigt. För att ha rätt förutsättningar till att arbetet ska gå så bra som möjligt bör du också vara organiserad och systematisk i ditt sätt att arbeta.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.