HR Specialist till bemanningsenheten, Förskoleförvaltningen

HR Specialist till bemanningsenheten, Förskoleförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har ca 6 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:

Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
Vi utvecklar förskolan tillsammans
Vi satsar mer där det behövs mest


ARBETSUPPGIFTER
Är det du som får idéer att lyfta och gör skillnad på riktigt?

Den 1 oktober startade Förskoleförvaltningen och Grundskoleförvaltningen en bemanningsenhet. Vi söker nu en HR-specialist till Förskoleförvaltningen som kommer att ansvara för bemanning av timavlönade och tidsbegränsat anställda upp till sex månader.

Som HR-specialist kommer din uppgift vara att arbeta i anställningsprocessen, löneprocessen samt planering och analys av aktiviteter för att säkerställa att vi uppfyller våra tillsättningsmål. En del av arbetet består av att ta fram och analysera statistik. Med hjälp av analysarbetet kommer du få möjlighet att tillsammans med dina kollegor utveckla de olika processerna i bemanningsenheten. Bland annat kommer du få vara med i en grupp som ansvarar för att utveckla en digital introduktion av nya medarbetare i bemanningsenhetens arbetssätt samt jobba med det systematiska kvalitetsutvecklingsarbete. I den här rollen kommer du också driva kompetensutvecklingen hos nya timavlönade medarbetare samt och ha kontakt med beställare.

I rollen ingår administrativa uppgifter såsom arbete Personec, Time Care Pool samt LAS hantering. Du ingår i första hand i ett team mot ett utbildningsområde men kan även ha arbetsuppgifter som är mer övergripande. Utifrån teamets och verksamhetens behov av vikarier har du ett nära samarbete med rekryteringsenheten.


KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning med inriktning personalvetenskap/HR eller annan utbildning som vi bedömer likvärdigt. Du ska ha minst ett års erfarenhet av att ha arbetet inom bemanningsbranschen. Vi vill också att du har minst ett års erfarenhet av arbetsrätt och systematiskt arbetsmiljöarbete.

Meriterande är om du har erfarenhet från förskola/grundskola och har kunskap i avtal och andra styrdokument inom bemanningsområdet. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat med Personec, TimeCare Pool eller annat liknande bemanningssystem.

För denna tjänst finns möjligheten att tillsammans med dina kollegor driva utvecklingsarbetet i enheten, därför söker vi dig som har lätt att arbeta med andra och som ser möjligheter i förändring. För att trivas i den här rollen behöver vi dig som på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.

Du är Göteborg. Välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR-Strateg

27 november 2024

HR-samordnare

27 november 2024

27 november 2024