OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har ca 6 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:
Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
Vi utvecklar förskolan tillsammans
Vi satsar mer där det behövs mest
ARBETSUPPGIFTER
Förskoleförvaltningens HR-avdelning består av drygt 100 medarbetare som är indelade i enheterna HR-partner, rekrytering, bemanning, arbetsmarknad och kompetensförsörjning.
Den 1:e januari 2021 startar Förskoleförvaltningen och Grundskoleförvaltningen en ny bemanningsenhet, en enhet som riktar sig mot Intern Service.
I bemanningsenheten Intern Service kommer en enhetschef arbeta tillsammans med fyra HR-specialister samt fyra bemanningsadministratörer. Vår målsättning är en nyskapande och professionell verksamhet med kunden i fokus. Vi är en nytänkande bemanningsenhet som blir indelad i fyra olika utbildningsområden Centrum, Hisingen, Väster och Öster.
Vi söker nu en HR-specialist som kommer att ansvara för bemanning av timavlönade och tidsbegränsat anställda upp till sex månader. Du kommer i denna roll vara anställd hos Förskolefövaltningen men arbeta lika mycket mot Grundskoleförvaltningen.
Som HR-specialist kommer din uppgift vara att arbeta i anställningsprocessen, löneprocessen samt planering och analys av aktiviteter för att säkerställa att vi uppfyller våra tillsättningsmål. En del av arbetet består av att ta fram och analysera statistik. Med hjälp av analysarbetet kommer du få möjlighet att tillsammans med dina kollegor utveckla de olika processerna i bemanningsenheten. Bland annat kommer du få vara med i en grupp som ansvarar för att utveckla en digital introduktion av nya medarbetare i bemanningsenhetens arbetssätt samt jobba med det systematiska kvalitetsutvecklingsarbete. I den här rollen kommer du också driva kompetensutvecklingen hos nya timavlönade medarbetare samt och ha kontakt med beställare.
I rollen ingår administrativa uppgifter såsom arbete Personec, Time Care Pool samt LAS-hantering. Du ingår i första hand i ett team mot ett utbildningsområde men kan även ha arbetsuppgifter som är mer övergripande. Utifrån teamets och verksamhetens behov av vikarier har du ett nära samarbete med rekryteringsenheten
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning med inriktning personalvetenskap/HR eller annan utbildning som vi bedömer likvärdigt. Du ska ha minst ett års erfarenhet av att ha arbetat inom bemanningsbranschen. Vi vill också att du har minst ett års erfarenhet av arbetsrätt och systematiskt arbetsmiljöarbete.
Meriterande är om du har erfarenhet från förskola/grundskola och har kunskap i avtal och andra styrdokument inom bemanningsområdet. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat med Personec, TimeCare Pool eller annat liknande bemanningssystem.
Vi är för övrigt samlade i nya fräscha lokaler på Gamlestads Torg, och arbetar utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.