HR-Specialist till ett längre uppdrag på 50 %

HR-Specialist till ett längre uppdrag på 50 %

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en HR-specialist till ett uppdrag på 50 %. Behovet är omgående och sträcker sig till september 2022.

Arbetsuppgifter:

I din roll som HR-specialist kommer du ingå i ett team bestående av VD, arbetschefer, ekonomichef samt HR- & ekonomiassistent och där du har ansvar för:

- Att stötta VD och chefer i arbetsrättsliga frågor
- Avtalsskrivning
- Företagshälsovård - rehabilitering, hälsokontroller, sjukskrivningar m.m.
- Behjälplig med löneberedning och lönefrågor
- Personalhandboken, uppdateringar kring nya lagar, avtal och riktlinjer
- ISO (Ledningshandsbok, personalkapitel, uppdateringar)
- Riktlinjer och policy
- Medbestämmande grupp - kontakt med förtroendevalda
- Arbetsmiljön
- Skyddskommittén
- Kompetensutveckling


Vem söker vi?

Vi söker dig med högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller personal- och arbetslivsfrågor. För att axla denna roll ser vi även att du har några års arbetslivserfarenhet inom brett HR-arbete. Du behöver vara flytande i svenska i både tal och skrift. Vidare är du en van användare av Officepaketet och har du erfarenhet av systemen Hogia ekonomi, Hogia Personal och NEXT är det meriterade.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende hos medarbetare och chefer. Du självgående, lyhörd och samarbetsvillig samt har förmågan att självständigt lägga upp och prioritera om i ditt arbete när det behövs.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: HR- Specialist

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024