OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenheten Hisingen i Förvaltningen för Funktionsstöd söker en ny engagerad, serviceinriktad och självgående HR-specialist.
Bemanningsenheterna är indelade i stadsområden och är del av Förvaltningen för Funktionsstöds HR-avdelning. Bemanningsenheternas uppdrag är att stötta förvaltningen i bemannings- och rekryteringsfrågor, bland annat genom att rekrytera timvikarier och stötta enhetschefer i tillsvidarerekrytering av framför allt stödassistenter och stödpedagoger.
I Bemanningsenheten blir du del av arbetsgrupp som består av enhetschef, verksamhetsutvecklare, HR-specialister och bemanningsadministratörer. Du kommer arbeta nära enhetschefer och annan personal inom de verksamheter som du stöttar. Arbetet består i huvudsak av rekrytering och att ombesörja personalfrågor kopplat till våra vikarier.
Som HR-specialist i Bemanningsenheten har du möjlighet att påverka och göra skillnad genom att tillsätta kompetens till de verksamheter vi stöttar i bemannings- och rekryteringsfrågor.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Stämma av verksamhetens behov för att kvalitetssäkra vår bemanningsprocess.
- Läsa ansökningar/CV och göra urval.
- Löpande intervjua lämpliga kandidater till timvikariat.
- Säkerställa referenstagning, intyg, betyg etc.
- Administrera (registrera, arkivera etc.).
- Hantera personalfrågor rörande våra vikarier.
- Vara behjälplig i resonemang kring bemanning på våra verksamheter
- Lashantering
Din arbetstid är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Flextid tillämpas.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen inom personalvetarprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering, vilket innebär att du självständigt ansvarar för hela rekryteringsprocessen och är
van vid att driva många parallella rekryteringsprocesser samtidigt.
Du har akademisk kunskap om LAS och svensk arbetsrätt, samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Vi ser det som mycket meriterande om du arbetat inom, eller gentemot sådan verksamhet som vi på Bemanningsenheterna i Förvaltningen för funktionsstöd stöttar, exempelvis boendeverksamhet, boendestöd, daglig verksamhet eller inom personlig assistans.
Det är även meriterande om du som söker har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning och/eller bemanningsarbete samt om du har erfarenhet från Time Care Pool, Personec, Winlas eller Visma Recruit.
Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.