OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda.
Hofors kommun ingår i förvaltningsområde för finska och vi ser positivt på om du som söker arbete hos oss är finsktalande. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på www.hofors.se
Personalfunktionen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Funktionen består av 7 medarbetare som arbetar med stöd och service inom lön samt HR. Vi söker nu en kollega som vill vara med och bidra i vårt team.
ARBETSUPPGIFTER
Hofors kommun söker nu en HR-specialist som vill bidra med sin erfarenhet och kompetens.
Här förväntas du bidra till vårt utvecklingsarbete samt att du har möjlighet att utvecklas ytterligare i din roll som HR. Du kommer till en arbetsplats med stort engagemang och gott samarbete. Vi kan erbjuda dig en tjänst där du får möjlighet att driva utvecklingsfrågor inom hela HR-området och därigenom får möjlighet att möta stora delar av vår breda och viktiga verksamhet.
Arbetet som HR-specialist innebär att du arbetar i nära samarbete med chefer och du bidrar till vårt strategiska arbete genom att exempelvis vara med och utveckla våra processer. I rollen är du konsultativ och ger stöd inom alla delar av HR-området. Vi söker dig som med hjälp av din erfarenhet av området har en vana av att arbeta självständigt och du känner dig trygg med att hantera de frågor som är aktuella. Som HR-specialist har du ett nära samarbete med dina kollegor inom avdelningen samtidigt som du förväntas ta eget ansvar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen på högskolenivå med inriktning mot personalfrågor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och vana av arbete som konsultativt stöd för chefer. Har du erfarenhet av arbete inom den kommunala sektorn är det meriterande likväl som fokusområden inom kompetensförsörjning och/eller arbetsmiljö.
Du har ett strukturerat arbetssätt samt förmågan att växla mellan ett operativt och strategiskt perspektiv. Det är viktigt att du kan se möjligheterna till utveckling och drivs av dessa.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Rollen kräver god datorvana och att du är en rutinerad användare av IT-stöd i arbetet.
I den här tjänsten är det viktigt att du:
• Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
• Tar ansvar. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer.
• Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
• Är trygg, stabil och har självinsikt. Skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Carina Lindkvist
0290-771506