OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-avdelningen driver, utvecklar och samordnar kommunens HR- och arbetsgivarfrågor.
HR-avdelningen består av två enheter - HR-expertis och löneexpertis. HR-chef, HR-specialister, förhandlingschef, organisationsutvecklare, HR-utvecklare, lönechef, systemförvaltare och löneadministratörer arbetar på avdelningen.
Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så att kommunens verksamhet dels kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare och dels att kommunen som arbetsplats attraherar, utvecklar och behåller engagerade medarbetare och chefer.
Är du en trygg, driven och stabil person, som vill vara med och driva utvecklingen av HR-frågorna i Strängnäs kommun tillsammans med kompetenta kollegor? Då erbjuder vi ett spännande, komplext och roligt uppdrag i en starkt växande kommun!
Våra medarbetare på HR-avdelningen och i kommunen som arbetsplats trivs, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning
Tillsammans gör vi varandra bättre!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en HR-specialist med uppdrag att vara ett nära stöd till ett antal av kommunens verksamheter och dess chefer. HR-specialisten arbetar som internkonsult och generalist, men ansvarar även för såväl kortare som längre uppdrag inom övergripande HR-processer/uppdrag.
I rollen som HR-specialist arbetar du framförallt coachande och stödjande gentemot kommunens chefer, i syfte att stärka dem i arbetsgivarrollen. I rollen ingår även en controllerfunktion om innebär att stödja chefer i att lagar, avtal och riktlinjer efterlevs.
Du är direkt underställd HR-chef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har;
• relevant akademisk examen, och/eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren
• erfarenhet och god kunskap att driva, ibland leda, stödja och följa upp HR-arbeten
• god kunskap i kompetensbaserad rekrytering
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• förmåga att sätta kundens (verksamhetens) behov i centrum
• B-körkort
• god digital mognad, i synnerhet i Office-paketet
Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet, såsom kommun eller region.
Personliga egenskaper som vi efterfrågar;
• Du är mål- och resultatinriktad har en god förmåga att stimulera till samarbete och utveckling tillsammans med chefer och kollegor
• Du har integritet och en professionell relation till både chefer och kollegor
• Du är modig och vågar ställa krav
• Du är strukturerad, lösningsorienterad och stresstålig
• Du har en positiv inställning, är prestigelös och har en god förmåga att se helheten, både på kort- och lång sikt
• Du är ansvarstagande när det kommer till ditt eget lärande genom att hålla dig uppdaterad och omvärldsbevakar
• Du har en god administrativ förmåga
Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället, i en kommun av vår storlek får du möjlighet till helhetsperspektiv och att vara med och påverka. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med en verksamhet som genomsyras av handlingskraft, öppenhet och engagemang.
Vi erbjuder dig;
• Individuell lönesättning
• Friskvårdsbidrag på 1500 kr år
• Möjlighet att löneväxla till pension , 10 % av månadslönen per månad
• Semesterväxla, omvandla semesterdagstillägget till extra semesterdagar.
• Förtroendearbetstid
Möjlighet att arbeta hemifrån del av arbetstiden kommer att finnas.
Det kan förekomma viss del resor i arbetet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. personalchef Lars Nykvist
0152 29261
Lönesamordnare Stina Wiktorsson
0152 291 70
HR-chef Lena Thelin
0152 29165