OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för HR frågor och vill vara med och bygga upp en förvaltning med en ny HR avledning? Då har vi uppdraget för dig!
Om uppdraget
Vi söker en HR specialist för ett konsultuppdrag med start 1 maj 2023 till den 31 december 2023 med chans till förlängning. Behovet avser ett föräldravikariat.
Uppdragets omfattning är en heltid med placering i kundens lokaler på adressen
Postgatan i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR specialist kommer du stötta förvaltningens chefer i operativa och strategiska frågor, vidare kommer du stötta avdelningarnas ledningsgrupper. Du arbeta utifrån ett proaktivt arbetssätt och är behjälplig inom delar som
- Arbetsmiljö
- Rehabilitering
- Kompetensförsörjning
- Ledarutveckling
- Samverkan
Du kommer ansvara för följande områden:
- Arbetsmiljö och Hälsa
- Arbetsrätt
- Omställning
- Personaluppföljning - Statistik & rapporter
Det förkommer även administrativa uppgifter som stöd i verksamhetssystem samt kvalitetssäkring och uppföljning av processer och rutiner.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från brett HR-arbete som HR-Specialist, HR-Generalist eller HR Partner.
- Dokumenterad erfarenhet (tjänstgöringsintyg) av att kunna driva egna förhandlingar, rehabärenden, svåra case, omorganisationer, agerat chefsstöd inom HR-området etc.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare med flera)
- God kännedom om lagar, förordningar och avtal på området.
Det är meriterande ifall personen arbetat inom kommunal sektor men inget krav.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2 februari.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel 070 939 75 00 kajsa.hessel@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson