HR-specialist till Kungsörs kommun

Arbetsbeskrivning

Kungsör är en lugn och trygg kommun med närmare 8 800 invånare. Kungsör präglas av en kunglig historia och en sällsynt vacker och unik natur. Centrala Kungsör ligger högt och bebyggelsen sträcker sig ner mot Mälaren. På landsbygden finns ytterligare en tätort, Valskog. Kommunen växer och förändras hela tiden, vi planerar, utvecklar och förbättrar nya och befintliga områden.


Kungsör ligger mitt i Västra Mälardalen, E20 passerar strax utanför tätorten och tågen på Svealandsbanan stannar centralt. Till grannkommunerna reser du snabbt, till Arboga, Köping och Eskilstuna tar det cirka 15 minuter, Västerås och Örebro finns inom 45 minuter och Stockholm når du på en timme med snabbtåg.


I kommunen är vi cirka 700 medarbetare. Tillsammans ser vi till att de viktiga delarna i ett samhälle fungerar. Här är det nära till allt och det finns stora möjligheter för dig att utvecklas och bidra till att skapa framtidens Kungsör.




Beskrivning
Vill du arbeta brett och varierat och vara med och driva och utveckla HR-frågor? Då kanske du är den vi söker!

Vi är en liten organisation och i ditt uppdrag ingår att arbeta med uppgifter inom hela HR-området.

Vår ambition som HR-funktion är att ge bästa möjliga stöd till organisationen för att våra verksamheter ska fungera bra och nå goda resultat. Vi verkar i hela kommunkoncernen där kommunen och våra kommunala bolag ingår och det är nära till verksamheter och beslutsfattare.

Som HR-specialist ingår du i vår HR-avdelning som finns i kommunstyrelsens förvaltning. HR-avdelningen består av HR-chef, två HR-specialister och HR-assistent. För oss är det är en självklarhet att vi hjälps åt och använder varandra som bollplank och arbetar med vår samlade kompetens och erfarenhet.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt och intressant arbete med möjlighet att göra skillnad i våra verksamheter och ytterst för att göra Kungsör bra för våra invånare.



Arbetsuppgifter
HR-avdelningen har ansvar för strategiska och operativa HR-frågor vilket innebär att du både kommer att arbeta övergripande, vara med och utveckla och driva HR-processer samt vara ett konsultativt stöd till våra chefer i hela kommunkoncernen.

Du bidrar med din breda kompetens inom HR-området med kvalificerat stöd inom rekrytering och kompetensförsörjning, arbetsrätt och rehabilitering. Det kan även bli aktuellt med andra förekommande HR-frågor. Beroende på dina personliga kvalifikationer kommer du att få ansvar för vissa områden.

Vi kan utlova ett omväxlande arbete som innebär stor självständighet och där du kommer att ha goda möjligheter att påverka arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom HR-området, gärna från kommunal verksamhet. Du har relevant högskoleexamen eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du är trygg och professionell i din yrkesroll. Du måste ha god förmåga att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer samt att kunna tänka strategiskt och agera operativt. Det är viktigt att du har förmåga att se helhetsperspektiv.

Vi vill att du kan tolka och omsätta arbetsrätt i praktiken samt att du har förståelse för arbetsgivarrollen. Du har god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. För att trivas hos oss behöver du vara lyhörd och flexibel, ha lätt för att samarbeta och vara prestigelös. Det är viktigt att du är trivs med att arbeta brett. Givetvis har du ett intresse för våra verksamheter och en vilja att utveckla HR-arbetet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökanden.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024