HR specialist till Lysekils kommun

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Nu söker vi en HR specialist till vår avdelning som vill följa med på resan där målet är att Lysekils kommun blir en alltmer attraktiv arbetsgivare.

Du kommer till en grupp som trivs och har roligt tillsammans där vi är stöttande och prestigelösa gentemot varandra. Gemensamt i gruppen har vi bred kompetens inom HR området. Det är viktigt att du brinner för HR frågor och trivs med att arbeta med människor.

Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och en fantastisk plats arbeta på. Arbetsgivaren erbjuder möjlighet till distansarbete.

Beskrivning
HR avdelningen är en del av kommunstyrelseförvaltningen som befinner sig fysiskt i vårt kommunhus centralt beläget vid havet och i närheten av salta bad. Vi består idag av 4 personer som arbetar både operativt och strategiskt med många intressanta områden.

Avdelningen är en viktig stödfunktion i strategisk utveckling, rådgivning utifrån expertis samt samordning av HR frågor såsom arbetsmiljö, arbetsrätt, kompetensförsörjning, lönebildning, rehabilitering etcetera.

HR avdelningen är ansvarig för bibehållande och utveckling av personaladministrativa processer och rutiner.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR specialist är en av arbetsuppgifterna att ge konsultativt och strategiskt stöd till chefer och ledningsgrupper, vilket ställer krav på att du som person är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du arbetar i en central stödfunktion, brett inom HR området, där du i sakfrågor kan nyttja dina ledaregenskaper. Du behöver känna dig trygg i rollen, ha en god självinsikt och kunna utmana organisationen utifrån din profession. I vårt HR team samarbetar och stödjer vi varandra i våra vardagliga uppdrag.

Kvalifikationer
Du skall ha en examen inom personalvetenskap alternativt annan högre utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Du har erfarenhet av brett HR arbete både strategiskt och operativt samt är van att arbeta självständigt och i grupp.

Meriterande är om du är van vid att genomföra utbildningar inför grupp och känner dig trygg i det. Vidare är det meriterande om du arbetat med löneöversyn och fackliga förhandlingar.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper inom Microsoft Office. Du ser IT verktyg som en naturlig del i din vardag.

Personliga egenskaper

Att vara initiativtagande är en viktig egenskap i yrkesrollen samt att man slutför uppgifter utifrån uppsatta mål. Du bör ha god problemlösande och analytisk förmåga och ett coachande förhållningssätt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Känner du att det låter intressant? Välkommen då med din ansökan!

Villkor
Körkort B

Intervjuer planeras till veckorna 13 och 14

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


5 november 2024

5 november 2024

Director of Compensation and Benefits  Sandvik Rock Processing Solutions

Director of Compensation and Benefits Sandvik Rock Processing Solutions

4 november 2024

HR-Generalist

HR-Generalist

4 november 2024