HR-specialist till Mixum

HR-specialist till Mixum

Arbetsbeskrivning

Mixum är det tidigare familjeföretaget som vuxit upp till att bli en modern och mångsidig matproducent med mer än 100 anställda och en viktig del av Greenfood koncernen med verksamhet i 7 länder. Mixum levererar bland annat pastablandningar, majonnäsbaserade röror, qunioasallader, ägg, vegangrytor och mycket mer till hela Norden, Frankrike och Tyskland.

Om företaget

Mixum är det tidigare familjeföretaget som vuxit upp till att bli en modern och mångsidig matproducent med mer än 100 anställda och en viktig del av Greenfood koncernen med verksamhet i 7 länder. Mixum levererar bland annat pastablandningar, majonnäsbaserade röror, qunioasallader, ägg, vegangrytor och mycket mer till hela Norden, Frankrike och Tyskland.

Vi söker nu en driven, självgående och engagerad HR-specialist till Mixum. Har du examen inom HR, som personalvetare eller motsvarande? Är du intresserad av att hjälpa människor och bidra till bästa möjliga arbetsmiljö? Brinner du för arbetsrättsfrågor, employer branding och personaladministration? Då kan detta vara möjligheten för dig!

Arbetsuppgifter

Du som HR-specialist kommer att ansvara för uppgifter som till exempel:

• driva processer och leda HR-projekt
• coachning av personal och chefer
• utveckling
• rekrytering, onboarding och uppföljning
• arbetsrättsliga frågor
• employer branding
• arbetsmiljöfrågor

I denna roll kommer du att se till att nya medarbetare har fått en gedigen onboarding och är redo att påbörja sin anställning på Mixum. Du koordinerar startdatum, stöttar chefer i välkomnande av nya medarbetare samt är behjälplig i uppföljningsprocesser.
Rollen är ett stöd och bollplank till bolagens chefer inom alla typer av HR frågor och du arbetar såväl operativt, strategiskt som administrativt. Vidare kommer du att ha ett tätt samarbete med Lernia Bemanning när det kommer till rekrytering av personal, både löpande under året men också vid upprampning av säsongspersonal.

Kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, önskvärt inom HR, personalvetare, socionomi eller motsvarande.
Du behöver kunna föra dig obehindrat i svenska, såväl i tal som skrift. Du har minst två till tre års erfarenhet inom HR och/eller liknande roller med HR-inriktning. Särskilt meriterande är erfarenhet av att skapa och projektleda processer för HR-relaterade frågor. Vi ser att du har god erfarenhet av Microsoft Officepaket och känner dig obegränsad i dina administrativa kunskaper.

Personliga egenskaper

För att trivas och sedermera lyckas i rollen tror vi att du som söker gillar att jobba i en omväxlande miljö med mycket problemlösning. Du är självständig på din väg mot uppsatta mål. Vi värdesätter personliga egenskaper såsom att man är serviceminded, stresstålig, noggrann och ordningsam. Rollen kräver en god förmåga att kunna samarbeta med andra och vara flexibel när så krävs. Du håller en positiv attityd och bidrar till god stämning.

Den viktigaste egenskapen är att du är driven och på egen hand ständigt söker information! Du ska vara nyfiken och vilja lära dig. Du ska också brinna för att hjälpa och stötta andra, ditt mål är att göra allas arbete bättre!

Vi värderar de personliga egenskaperna högt.

Övrigt

• Placeringsort: Motala
• Tjänsten är en hyr-rekrytering där du börjar som konsult via Lernia

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på länken och fyller i formuläret. Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emelie Roivas via e-post: emelie.roivas@lernia.se eller telefonnummer: 072-254 18 06 om du har några frågor eller funderingar.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på [www.lernia.se] (https://www.lernia.se/).

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Interim HR Business Partner

Interim HR Business Partner

19 november 2024