OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kundföretaget
PERI tillverkar, säljer och hyr ut form- och ställningsutrustning till byggindustrin och är verksamt i över 65 länder. Koncernen är en av världens största formtillverkare och är marknadsledande inom segmentet vad det gäller formutrustning till platsgjuten betong. Senaste tillskottet till vår produktportfölj är att vi även erbjuder försäljning av plywood till våra byggkunder. Vår ambition är att vara en utmanande och utvecklande arbetsgivare, där du är med och påverkar din egen utveckling. Hos oss kommer du att arbeta i en informell och resultatinriktad miljö där våra kunder finns i både små och stora byggprojekt inom bostads- och anläggningssektorn.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du får en viktig HR-roll på PERI och arbetar löpande med personalrelaterade arbetsuppgifter, samtidigt driva personalärenden och fungera som stöd till företaget, avdelningschefer och de anställda. I detta ingår arbete med processer för medarbetarsamtal och lönesamtal. Du får en avgörande roll i arbetet med kompetensförsörjning och rekryteringsprocesser. Vidare ansvarar du för att uppdatera personalhandboken, policydokument kopplade till arbetsmiljö, säkerhet, hälsa och rehab. Du kommer att arbeta både operativt i verksamheten och strategiskt med HR-frågor. I tjänsten ingår även ansvar för löneprocessen och lönesystemet.
Vi söker dig som vill vara delaktig i att bygga upp en HR-funktion som stärker PERIs företagskultur, ledarskap och medarbetarskap långsiktigt.
Din profil
Du skall ha flera års erfarenhet av att arbeta med ett brett omfång av HR-frågor och vana av att arbeta självständigt med personaladministrativa arbetsuppgifter. För att klara jobbet på ett bra sätt bör du ha yrkeserfarenhet inom arbetsrätt, kompetensförsörjning, löneprocesser och strategiskt personalarbete. Du bör kunna vägleda arbetsledare i arbetsrättsliga frågor och känna till regler kring rehabilitering.
Som person har du ett naturligt driv och vana av att planera personalarbete. Högskole- eller universitetsutbildning inom HR/personal eller motsvarande är lämpligt. För att lyckas i rollen bör du kunna arbeta självständigt, ha förmågan att agera i parallella processer och ha ett coachande förhållningssätt. Du måste ha god hand med människor och veta hur du ska agera etiskt korrekt.
Omfattning:
Heltid. Tillsvidareanställning hos PERI. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2016-10-16. Sök tjänsten omgående via vår hemsida www.onepartnergroup.se
För information: Maria Skärström, 0723 – 96 52 24 maria.skarstrom@onepartnergroup.se eller Carl Mårtensson, 0733-64 99 72.
Om vårt företag
Rekryteringen görs i samarbete med OnePartnerGroup Halland AB. OnePartnerGroup, Sveriges ”lokalaste” rekrytering och bemanningsföretag, är en svenskägd koncern med huvudkontor i Jönköping. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 700 konsulter hittills verksamma på ett 20-tal orter, från Norrköping i norr till Halmstad i söder. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag via Almega. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl Mårtensson
0733-649972
Carl Mårtensson
Carina Nyberg
0733-649971
Carina Nyberg
Maria Skärström
Carina Nyberg
Maria Skärström
Emelie Lundkrantz
Emelie Lundkrantz
0709-435798
Emelie Lundkrantz
0709 – 43 57 98