OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-specialist till projektet heltid för alla
KLK:2016:16
Kristianstads kommun
Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Vi lyfter tillsammans. I dag har kommunen drygt 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta till-sammans med oss.
Heltidsanställningar i Kristianstads kommun ska vara en norm och deltid en möjlighet för de som så önskar. Att erbjuda heltid för alla tillsvidareanställda kan öka jämställdheten mellan kvinnor och män. Att arbeta deltid ger lägre lön vilket föranleder även en lägre sjukpenning och en lägre pension för den deltidsarbetande.
Vi erbjuder nu möjlighet att vara aktiv i ett spännande förändringsarbete i kombination med HR-arbete på kommunledningskontoret.
Arbetsuppgifter
I din roll som HR-specialist är du projektledare för projektet ?heltid för alla? där du har huvudansvaret för att samordna, ge stöd och leda projektarbetet. Det gör du kommunövergripande tillsammans med en projektgrupp där förvaltningarnas delprojektledare, fackliga representanter och övriga utsedda deltagare ingår. Projektgruppen följer upp hur projektet fortlöper utifrån projektplan, kommunikationsplan och riskanalys. Inom ramen för projektet ingår referensgrupper som du ansvarar för att fortlöpande informera om projektets progress. Du rapporterar till den övergripande styrgruppen.
Du kommer även en viss del av din tjänst att arbeta som konsultativt stöd till kommunledningskontorets chefer inom HR-området både strategiskt och operativt.
Kvalifikation
Vi söker dig som har akademisk examen på minst 180hp/120p med PA/HR-inriktning. Har du projektledarutbildning är det meriterande.
Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete kopplat till organisationer där flera avdelningar/enheter/förvaltningar ingått krävs. Meriterande är tidigare erfarenhet av projekt och förståelse för förvaltningars olika förutsättningar samt av arbete inom offentlig förvaltning med projekt eller annat lednings-/utvecklingsarbete.
Din kompetens att skapa nätverk och att bygga förtroendefulla relationer där kommunikationsförmåga och tydlighet är avgörande för arbetet. Vidare ska du ha förmåga att strukturera upp och driva arbetet mot angivna mål samt kunna hantera flera parallella processer. Även förståelse för den politiska organisationens beslutsgång och vana av att arbeta med dator som arbetsredskap behövs. Du är en engagerad och drivande person som har god samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 100% med tillträde snarast och med var-aktighet till och med 2017-10-30.
För mer information, ta kontakt med
Leif Rülf, HR-direktör, 044-13 53 91
Mattias Wirsén, HR-strateg, 044-13 55 23
Leif Sivtoft, Kommunal, 044-13 48 96
Carina Sickeldal, TCO, 044-13 48 83
Erika Almström, SACO, 044-13 62 63
Sista ansökningsdatum
2016-05-13
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Maria Hallgren på 044-13 58 07. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta re-kryterande chef.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21