HR-Specialist till Samhall

Arbetsbeskrivning

Om rollen

I rollen som HR-Specialist kommer du att leda och utveckla ditt ansvarsområde i linje med Samhalls uppdrag och samarbeta för att marknadsområdet ska nå sina mål. Du kommer att säkerställa att processer, nyckeltal och prioriterade aktiviteter inom HR efterlevs och följs upp i samarbete med HR-Chef och distrikt. Du kommer att agera HR stöd till cirka 30 st affärschefer och distriktschefer, samt vara ett stöd till samtliga HR-Generalister i svåra individärenden, rehabilitering och fackliga förhandlingar som HR-generalisten driver i respektive distrikt.  

Exempel på arbetsuppgifter:

Stötta och coacha inom rekrytering, mål- och kompetenssäkring, utbildning, rehabilitering, arbetsrätt, förhandling och arbetsmiljö.
Bidra till att marknadsområdet arbetar strukturerat med att motivera, utveckla och matcha medarbetare till arbete i och utanför Samhall.
Bidra till att marknadsområdet arbetar proaktivt med kompetensförsörjning och anställer rätt kompetens genom kompetensbaserade rekryteringsprocesser.
Samverka med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, företagshälsovården samt fackliga organisationer.


Placering för tjänsten är på vårt kontor i vid Avicii Arena och du rapporterar direkt till HR-chefen för marknadsområde Mälardalen. Resor inom marknadsområdet tillkommer. 

Dina erfarenheter och egenskaper

Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete samt har minst ett års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering. Du har erfarenhet av fackliga förhandlingar och god kunskap inom arbetsrätt och kollektivavtal. Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av samarbete med LO-kollektivet och är certifierad i testverktyg inom rekrytering.  

För att trivas och passa som HR-specialist hos oss tror vi att du är en person som är bra på att bygga relationer och samarbeta med chefer, du har energi och stark drivkraft och är van att arbeta metodiskt och ihärdigt. Du tar tag i nya arbetsuppgifter med entusiasm, du är duktig på att prioritera samt förstår värdet med att avsluta det du har påbörjat. Vidare tror vi att du är strukturerad och besitter en god professionalism, ödmjukhet och tålamod. Svenska i både tal och skrift är ett krav.




Om Samhall

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 26 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter cirka 10 miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera. Läs mer på www.samhall.se




Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på några få korta frågor. Går du vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill att du göra testerna tidigt i processen så att vi kan säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Stort lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


13 september 2024

HR-strateg inom arbetsrätt

HR-strateg inom arbetsrätt

13 september 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

13 september 2024