OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
HR-avdelningen är en av stödfunktionerna i vår organisation. Detta innebär att vi arbetar stöttande och styrande inom exempelvis områden som arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, kompetensförsörjning, arbetsrätt och lönebildning. Arbetet innebär många kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete där du skapar ett förtroendefullt samverkansklimat med förvaltningens chefer, fackliga organisationer och medarbetare.
Hos oss på vår HR-avdelning har vi ett öppet klimat och ett mycket gott samarbete. Här blir du en del av en grupp med bred kompetens som vi gärna delar med varandra, vilket gör arbetet roligt och utvecklande. Vi jobbar både självständigt och i tajt samarbete i våra team, framförallt så har vi roligt på jobbet!
Du arbetar med både generellt och fördjupat HR-arbete utifrån Göteborgs Stads processer. Du driver det fördjupade arbetet inom ett eller flera specifika områden som du tilldelas, där du får rollen som lokal processledare. Ansvaret innebär i stort att vara förvaltningens specialist inom området, säkerställa implementering av arbetssätt och uppdateringar i förvaltningen samt vara en del av stadens processgrupp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot HR-frågor eller annan akademisk utbildning som bedöms relevant. För denna tjänst behöver du ha bred erfarenhet av arbete som HR generalist och god kunskap i de arbetsrättsliga frågorna. Du har tidigare arbetat som strategiskt och operativt stöd till chefer. Du har en stor förståelse för komplexiteten och är trygg i frågor som behandlas inom respektive område.
För att du ska lyckas bäst i denna roll söker vi dig som har förmåga att se sammanhang och kan lösa komplexa problem. Det är en självklarhet för dig att agera förtroendegivande och prestigelöst och du har lätt för att bygga relationer med dem du möter. Då vi arbetar med många frågor samtidigt behöver du ha god förmåga att arbeta med många frågor parallellt. Som HR stöd behöver du ha förmåga att ta in och förstå andras synpunkter men också göra dig förstådd och på ett pedagogiskt sätt framhålla de synpunkter du själv företräder. Du har en självklar integritet i yrkesrollen, där du agerar efter de värderingar som vår förvaltning företräder.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.