HR-specialist till vår kund i Solna

HR-specialist till vår kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Åt vår kunds räkning söker vi nu en HR-specialist.

Som en viktig medlem av teamet kommer du att vara avgörande i att hantera viktiga HR-processer, hantera HR-data och vara en primär kontakt för anställda och chefer. Du kommer också att få leda olika HR-projekt och hjälpa till med strategiska initiativ. Värt att veta är att på grund av organisationsförändringar kommer denna roll snart att överföras till en annan juridisk enhet.

HR Operations fungerar som andra linjens stöd för HR-frågor och hanterar den dagliga verksamheten inom HR-avdelningen. Deras mål är att förenkla uppgifter för medarbetarna genom att betona teamwork, automatisera processer och förbättra chefers kompetens i den dagliga verksamheten.

Arbetsuppgifter

Leda och utveckla dagliga HR-processer. Detta omfattar hela anställningscykeln, från rekrytering till uppsägning, inklusive områden som onboarding, lönehantering, förmåner, policyförändringar, arbetsmiljö, medarbetarhälsa och tidrapportering.
Säkerställa att policyer, rutiner och mallar är aktuella och att dessa följer både kollektivavtal och övriga lagar/regler.
Underhålla en medarbetarhandbok som är relevant och anpassad för flera olika länder.
Ge stöd och rådgivning till chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor.
Tillhandahålla HR-data och analyser för att ge organisationen värdefulla insikter.
Stödja lokala HR-konsulter (landsteam) i strategiska HR-initiativ.
Bistå globala HR-funktioner med årliga aktiviteter som medarbetarundersökningar och prestationshantering.
Stödja HR-relaterade uppgifter vid fusioner, delningar, förvärv och outsourcingprojekt.


I denna roll kommer du främst att använda Zendesk ärendesystem och Workday personalsystem. Rollen innebär en kombination av kundservice och administrativa uppgifter, och för att lyckas bör du tycka om att arbeta i en snabb och föränderlig miljö. Inledningsvis kommer du att hantera grundläggande processer och få möjlighet att ta på dig mer ansvar i takt med att du utvecklas. Du kommer att samarbeta nära med ett team av sex kollegor inom HR Operations samt arbeta med andra HR-teammedlemmar och stödfunktioner dagligen.

Obligatoriska krav:

En relevant akademisk examen inom HR.
Minst 2-3 års erfarenhet i en bred HR-roll.
Flytande i svenska och engelska
Gedigen erfarenhet av relevanta IT-system.


Mervärdeskrav:

Goda kunskaper i Excel.
Erfarenhet av HR-systemet Workday.
Erfarenhet av ett ärendehanteringssystem.
Erfarenhet av att arbeta i ett globalt företag.
Erfarenhet inom arbetsmiljö.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande?

Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.



Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2024
  • Ansök senast: 6 september 2024

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024