OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SLU:s personalavdelning ingår i SLU:s universitetsadministration och har en konsultativ roll gentemot universitetsledning, fakulteter, institutioner och avdelningar. Hos oss arbetar HR-specialister, lönespecialister, ledarutvecklare och arbetsmiljösamordnare.
För fullständig annons se: www.slu.se/lediga-tjanster
Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med att stödja personalansvariga chefer i frågor som rör rekrytering/bemanning, arbetsrätt, förhandlingar och rehabilitering. I arbetsuppgifterna ingår också administration kopplat till nämnda områden. Som HR-specialist på SLU har du stor frihet att planera ditt arbete och på olika sätt bidra till vårt utvecklingsarbete.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har högskoleutbildning från programmet för personal- och arbetslivsfrågor, eller motsvarande. Du ska ha minst ett års erfarenhet av personalarbete i offentlig verksamhet. Erfarenhet från universitet eller högskola är meriterande.
För att lyckas i arbetet som personalspecialist behöver du ha ett serviceinriktat arbetssätt och ha lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Du behöver också vara en strukturerad person, som kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt ta stort ansvar för ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.