HR-specialister med inriktning rekrytering

HR-specialister med inriktning rekrytering

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har ca 6 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:

Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
Vi utvecklar förskolan tillsammans
Vi satsar mer där det behövs mest


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två vikarierande rekryterare till vår rekryteringsenhet!

Förskoleförvaltningens HR-avdelningen består av 95 medarbetare som är indelade i enheterna HR-partner, rekrytering, bemanning, arbetsmarknad och kompetensförsörjning.

Förskoleförvaltningen och Grundskoleförvaltningen har en en gemensam rekryteringsenhet. Enhetens uppdrag är att stötta chefer vid rekrytering av tillsvidareanställda och att rekrytera timanställda till våra bemanningsenheter. I dagsläget är vi 24 medarbetare som arbetar med t ex annonsutformning, urval, intervjuer och referenstagning. Vi har också hand om frågor kring Lagen om anställningsskydd (LAS ) och upprättar varje vecka aktuell företrädelista.

En av tjänsterna innebär att du självständigt rekryterar timvikarier till våra bemanningsenheter i förskola och grundskola.

I den andra tjänstens kommer du att stötta våra chefer i tillsvidarerekryteringar av medarbetare men även vara rådgivande och stöd kring LAS-frågor, utformning av platsannonser mm.

Eftersom förvaltningarna bildades halvårsskiftet 2018 är det fortfarande stort fokus på utvecklingsfrågor och det finns möjligheter att vara med i den fortsätta utveckla av enhetens struktur, roller och arbetssätt.

Förskoleförvaltning och grundskoleförvaltningen tillämpar aktivitetsbaserat arbetssätt och finns i fräscha lokaler på Gamlestads torg 7. De här tjänsterna kommer att vara placerade på Gamlestads torg men det finns även möjligheter att arbeta på våra mötescenter i Lundby, Frölunda Torg och Första Långgatan.


KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom personal-/beteendevetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har minst ett års erfarenhet av att arbeta med rekrytering. Har du rekryterat till bemanningsenheter är det en fördel. Det är även meriterande om du jobbat med LAS-frågor och annonsutformning.

Som person måste du kunna samarbeta, vara flexibel och ta ansvar för att dina och att gemensamma arbetsuppgifter genomförs och slutförs på rätt sätt. I rollen krävs det att du också ska vara serviceinriktad och kunna stötta våra chefer i olika rekryteringsfrågor. Du ska även ha förmågan att formulera dig i skrivande text.

Vill du vara med och göra skillnad för förskolorna och grundskolorna i Göteborgs Stad?

Tveka då inte att söka tjänsterna hos oss och få möjligheten att komma till Sveriges absolut bästa rekryteringsenhet!


ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024