HR-specialister och rekryteringsstöd till förvaltningen för funktionsstöd

HR-specialister och rekryteringsstöd till förvaltningen för funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Är du i början av din HR-karriär eller vill bygga på ditt CV? Oavsett var du befinner dig i din HR-karriär har du här en perfekt möjlighet att bli en betydelsefull resurs inom våra Bemannings- och Rekryteringsenheter. Vi söker nu 6 engagerade och mål- och resultatinriktade HR-specialister eller rekryteringsstöd för att rekrytera tim- och semestervikarier till våra verksamheter inom funktionsstödsförvaltningen. Befattningen beror på vart i din utbildning du befinner dig.

Förvaltningen för funktionsstöd består av fyra olika Bemannings- och Rekryteringsenheter som är lokaliserade vid Härlanda Park (Centrum), Nymilsgatan (Sydväst), Brahegatan (Nordost) och Vågmästareplatsen (Hisingen). Vårt huvudsakliga ansvar är att hantera vikarier och säkerställa en effektiv och fungerande verksamhet när ordinarie personal är frånvarande. Tillsammans strävar vi efter att upprätthålla hög kvalitet inom våra funktionsstödsverksamheter och säkerställa att rätt personer är på rätt plats vid rätt tidpunkt. Du kommer tillhöra ett av våra områden och ditt fokus kommer att ligga på rekryteringsarbetet för att säkerställa att bemanningsuppdraget utförs framgångsrikt. Du kommer ingå i en mångsidig arbetsgrupp bestående av enhetschefer, HR-specialister och bemanningsadministratörer.

Som HR-specialist eller rekryteringsstöd inom Rekryterings- och Bemanningsenheterna har du möjlighet att påverka och göra skillnad genom att hitta rätt kompetens till de verksamheter vi stöttar med vikarieförsörjning.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Stämma av verksamhetens behov för att kvalitetssäkra vår bemanningsprocess.
- Läsa ansökningar/CV och göra urval.
- Löpande intervjua lämpliga kandidater.
- Säkerställa referenstagning, intyg, betyg etc.
- Administrera (registrera, arkivera etc.).

Din arbetstid är förlagd dagtid måndag till fredag, med möjlighet till flexibilitet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker er som har antingen avslutad eller pågående utbildning inom personalvetarprogrammet, eller någon annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

Det är viktigt att ni kan uttrycka er väl i tal och skrift på svenska samt ha god datorvana. TJänsten krävar att man har mycket god datorvana då vi jobbar i flera olika IT-stöd. Har ni dessutom systemkunskap i Visma Recruit ser vi det som positivt.

Vi ser det som meriterande om ni har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och/eller bemanningsarbete samt att ni har erfarenhet av rekrytering och kan hantera flera processer samtidigt.

Det är också bra om ni har erfarenhet av arbete inom, eller gentemot sådan verksamhet som vi på Bemannings- och Rekryteringsenheterna i Förvaltningen för funktionsstöd stöttar, exempelvis grupp- och serviceboende, boendestöd, daglig verksamhet eller personlig assistans

Goda kunskaper om Lagen om Anställningsskydd och svensk arbetsrätt är meriterande.

Ni som söker tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Ni tar era arbetsuppgifter på allvar och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Ni motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan ni omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Ni följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

Det finns ett intresse, en vilja och förmåga att hjälpa andra och ni anstränger er för att framföra lösningar. Ni är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Ni är balanserad, positiv och observant i ert kundbemötande.

Tydliga mål sätts upp och aktiviteter och projekt planeras i god tid. Ni använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt och ser till att arbetet slutförs och följs upp.



ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024