OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalsupport är en del av Support och lokaler, kommunens interna serviceförvaltning. Vi är den självklara samarbetspartnern som erbjuder en rad tjänster inom personalområdet till våra kunder. Personalsupport består av HR, rekryteringscenter och lönecenter. Totalt är vi 60 medarbetare.
Några av våra stjärnor har fått andra jobb. Det ser vi som en fjäder i hatten. Nu söker vi tre HR-specialister som ersätter dem. De lediga jobben är en tillsvidareanställning och två vikariat på ett år.
ARBETSUPPGIFTER
Eftersom vi söker tre HR-specialister finns möjlighet att vara med och påverka inom vilka områden du kommer att ha ditt fokus. Vi lägger pusslet när vi har alla bitar på bordet!
Det vi vet redan nu är att våra kunder har höga krav och vill ha proffs som samarbetspartners. Kunderna efterfrågar bland annat stöd i rekrytering, rehab och omställning samt allmänt chefsstöd. Med förändringar av försäkringsregler kommer vi under 2016/2017 att lägga stort fokus på rehabilitering.
- Att jobba med rekrytering innebär att driva rekryteringsarbetet från kravprofil till beslut om anställning. Du har en vägledande roll i beslutsfattandet men är den som praktiskt gör urval, intervjuer mm.
- Att jobba med rehab och omställning hos oss innebär att utgöra ett stöd för organisationen i rehabiliteringsprocessens sista del. Du möter människor i svåra samtal och har många kontakter med interna och externa aktörer samt sköter arbetsrättsliga förhandlingar.
- Som chefstöd har du ett antal chefer som du vägleder och stöttar i personalfrågor. Det kan handla om förändringsarbeten, rehabilitering och personärenden, personalplanering och mycket annat.
- En del av arbetet innebär även att se till att våra verksamhetssystem för rehab och rekrytering är funktionella och stödjer processerna. Därför är vi också inblandade i att identifiera och ta fram nya arbetssätt som är kopplat till verksamhetssystemen.
KVALIFIKATIONER
Våra nya stjärnor gillar att vara proffs på sitt jobb och en självklar samarbetspartner till våra kunder. Som vår medarbetare är du beredd att jobba med det som efterfrågas men kan också se och föreslå utvecklingsområden för oss och för kunderna. Du har erfarenhet av att arbeta med service i någon form och trivs med att ha många kontaktytor. Du har fallenhet för att inom givna ramar hitta nya smidiga lösningar och arbetssätt.
Formellt har du en högskoleutbildning och några års erfarenhet av HR-arbete. Du har arbetat med chefsstöd och specifikt med rehabilitering eller rekrytering och du kan visa på framgångsrika metoder för detta. Erfarenhet av arbetsrättsliga förhandlingar kopplat till rehabilitering eller omställning är särskilt meriterande. Erfarenhet av att använda olika verksamhetssystem i arbetet är ett krav och har du dessutom varit superuser eller systemadministratör är det ett plus. God svenska i tal och skrift är ett krav.
ÖVRIGT
Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 700 medarbetare – fördelade på sex avdelningar: ekonomisupport, fastighet, kommunikation, måltid, personalsupport samt utveckling och IT – som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00