HR-specialister sökes till äldre- samt vård och omsorgsförvaltningens somma

HR-specialister sökes till äldre- samt vård och omsorgsförvaltningens somma

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Är du driven och ute efter en ny utmaning inom rekrytering? Då är du den vi letar efter! Nu söker vi nya kollegor till vårt team som ska stötta verksamheterna i deras sommarrekrytering inom vård och omsorg.

Som HR-specialist i äldre- samt vård och omsorgsförvaltningen kommer du tillsammans med dina nya kollegor ha ansvaret för att rekrytera våra nya sommarvikarier till stadens vård- och omsorgsboende och hemtjänsten/ordinärt boende.

Du kommer självständigt driva hela rekryteringsprocessen där dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:
- Stämma av verksamheternas behov av sommarvikarier
- Skapa och lägga ut annonser
- Granska ansökningar, löpande hålla intervjuer och ta referenser
- Kontrollera LAS, arbetstillstånd samt intyg och betyg m.m

Som anställd hos oss kommer du få möjligheten att utveckla dina HR- och rekryteringskunskaper. Du kommer få en introduktion till våra IT-system och arbetssätt och du får möjligheten att bredda ditt nätverk inom HR och vård och omsorg.

Arbetstiderna kommer vara måndagar till fredagar ordinarie kontorstider med flextid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personal och arbetsliv eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering och om du har vana att driva många parallella rekryteringsprocesser samtidigt. Du har gärna erfarenhet av arbete med LAS och svensk arbetsrätt. Vi arbetar i flera olika IT-system så vi ser även att du har god datorvana.

Som person är du serviceinriktad, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Då stora delar av rollen kräver självständigt arbete så är du handlingskraftig och har förmågan att strukturera och organisera ditt arbete. Har du tidigare erfarenheter av vård och omsorg är det meriterande.

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag om det här låter som något för dig då vi tillsätter tjänsterna löpande!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024