OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.
.
Är du HR specialisten som brinner för HRM? Är du dessutom nyfiken på att arbeta som interimskonsult hos någon av våra kunder?
Då kanske det är just dig vi söker.
Vi på Ny Kollega har nyligen påbörjat arbetet med att finslipa vår verksamhet inom interim. Vi ser en ständigt ökad efterfrågan från våra kunder på kvalificerade interimskonsulter med spetskompetens. Vi fokuserar därför på att bygga upp en kvalitetssäkrad konsultpool med de bästa interimscheferna och interimsspecialisterna.
Vem vi söker
Vi söker nu dig som genom åren har samlat på dig en mycket gedigen erfarenhet och kunskap inom HRM. Vidare är du en engagerad och anpassningsbar person som gillar större och mer komplexa utmaningar.
Du har stabila hemförhållanden som tillåter dig att resa mycket i tjänsten. Du behärskar minst svenska och engelska i tal och skrift på profesionell nivå. Vi tror även att du har någon form av relevant högre akademisk examen att luta dig mot. Tidigare erfarenhet av kvalificerade uppdrag som interimskonsult är meriterande.
Vårt erbjudande till dig som interimskonsult
Vi på Ny Kollega kommer att kunna erbjuda dig ett varierat utbud av spänande och komplexa interimsuppdrag ute hos våra kunder inom olika branscher. Våra interimsuppdrag är långa och stabila. Vi kommer matcha just din begåvning och spetskompetens mot rätt uppdrag och kund. Du kommer att kunna välja om du vill vara anställd direkt hos oss eller om du vill vara egenföretagare och fakturera oss som underkonsult.
Vår onboarding process
För att tillsätta ett uppdrag inom Interim Chef eller Specialist, använder vi på Ny Kollega samma arbetsmetoder och processer som vi använder inom Rekrytering & Search för att tillsätta en permanent tjänst hos vår kund.
Vår sök- och urvalsprocess omfattar kartläggning av tillgänglig kompetens på marknaden utifrån kundens önskemål och kravspecifikation. Vi scannar av vår befintliga konsultpool, vårt nätverk, samt gör en omfattande sökning i olika typer av nätverk för att identifiera och hitta tillgängliga interima chefer och specialister med rätt kompetens och erfarenhet.
Innan interimsuppdraget påbörjas genomför vi en omfattande referenstagning av vår nya interimskonsult. Om kunden begär kan vi även genomföra utökad bakgrundskontroll och tester.
Våra väl utprovade arbetsmetoder och processer säkerställer att kunden inte bara snabbt får en Interim Chef eller Interim Specialist på plats, kunden får även en Ny Kollega som börjar leverera från dag ett.
Ansökan
Välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 december, men ansök snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!