OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt stärker Göteborgs roll som kunskapsstad. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid.
Fastighetskontoret har närmare 200 anställda med en bredd av kompetenser och erfarenheter. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats.
Vår vision: Tillsammans bygger vi staden.
ARBETSUPPGIFTER
Personalenheten är stödfunktion till verksamheten i strategiska och operativa HR frågor.
Vi söker dig som är intresserad av både människor och siffror. Du kommer att vara ansvarig för att hålla samman och utveckla arbetet med förvaltningens personalbudget och personaluppföljning så att det blir ett effektivt stöd i olika beslutsprocesser. Du kommer att arbeta med personalstatistik, analys och uppföljning av nyckeltal inom HR-området och utveckla metoder för att skapa ett utifrån verksamhetens behov anpassat uppföljningsmaterial. Du ska kunna ta en roll som förvaltningens processledare för lönebildningsprocessen och genomföra löneanalyser som underlag för förvaltningens lönestrategi och löneöversynsarbete. Du ska också kunna arbeta med andra HR frågor och bidra med din HR-kompetens där det finns behov. I tjänsten ingår även vissa ekonomiadministrativa uppgifter. Förutom samarbete med medarbetare inom HR, förvaltningens chefer och ekonomisamordnare kommer du att ha ett nära samarbete med ekonomienheten. Tjänsten som HR-controller är ett vikariat med goda möjligheter till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR, gärna kompletterad med utbildning i ekonomi. Du har några års erfarenhet från strategiskt HR-arbete med inriktning mot personalekonomi. Rollen som HR-controller kräver att du är strukturerad och analytisk och att du har ett självständigt arbetssätt. Du är en god pedagog med förmåga att se helheter och sammanhang. Du kan analysera rapporter och siffersammanställningar och dra slutsatser. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Andra viktiga egenskaper är att du är både lyhörd och serviceinriktad. Du är drivande och kreativ och kan snabbt se nya lösningar när förutsättningar förändras.
Här får du möjlighet att dela med dig av din sakkunskap och har fördelen av att kunna lära av andra för att fortsätta utvecklas i din roll. Du får stort eget ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka
Våga anta utmaningen och bygg staden med oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Kärnstrand - Ekonomichef
031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist
031-368 12 24
Irene Persson - Vision
031-368 11 91
Magnus Uhrberg - SACO
031-368 12 30
Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Tf Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Annika Jenefeldt - Enhetschef
031-368 10 30
Martha Sandoval - Avdelningschef
031-368 11 02
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Iréne Persson Vision
031-368 11 91