HR-strateg

Arbetsbeskrivning

HR-strateg

KLK:2016:17

Kristianstads kommun
Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vi lyfter tillsammans. I dag har kommunen drygt 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta till-sammans med oss.

Vi söker dig som vill bidra till att Kristianstads kommun har kvalité på sina rekryteringar.

Kristianstads kommun hanterar alla rekryteringar centralt, där du tillsammans med 3 medarbetare ansvarar för rekryteringsadministration och ger stöd till våra förvaltningar inom rekryteringsprocessen.

Arbetsuppgifter
I din roll ingår strategiskt ansvar för kommunens rekryteringsprocess samt att samordna och driva utveckling inom den centrala rekryteringsgruppen. Initialt kommer du att driva införande av nytt kommungemensamt rekryteringssystem.

Tillsammans med övriga kollegor arbetar du även med administration kopplat till kommunens rekryteringar där det exempelvis ingår att sätta samman annonser och urvalsfrågor, bygga och underhålla mallar samt leverera stöd till chefer/HR. Vid behov ska du kunna driva och vara aktiv i rekrytering samt om du är certifierad genomföra test på kandidater. Du ansvarar för att kommunens chefer erbjuds utbildning inom rekrytering och framöver kommer du vara involverad i kompetensförsörjningsinsatser.

Generell marknadsföring av lediga jobb och att sätta samman underlag inför annonsering i olika media samt informera om kommunen som arbetsgivare ingår även det i arbetet.

Kvalifikation
Vi vill att du har utbildning på kandidatnivå inom PA/HR eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du vidareutbildning inom rekrytering är det meriterande. Du ska ha erfarenhet av arbete med rekryteringshandläggning/administration. och ska självständigt ha drivit rekryteringsprocesser. I arbetet krävs kunskap om de lagar som styr rekrytering och offentlig verksamhet. Erfarenhet av att arbeta inom en politisk styrd organisation är meriterande.

Vidare ska du ha flerårig erfarenhet av arbete i internetbaserat rekryteringssystem, vara en god datoranvändare samt ha B-körkort. Certifiering i Garuda eller kunskap i Indesign är meriterande.

Som person har du god samarbetsförmåga och servicekänsla samt är kommunikativ och självgående. Även noggrannhet, iakttagelseförmåga och organisatorisk förmåga behöver du i arbetet.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Leif Rülf, HR-direktör, 044-13 53 91

För facklig information, ta kontakt med
Britt-Marie Steinberger, TCO, 044-13 48 87
Annica Augustsson, TCO, 044-13 42 60
Gunilla Juhlin, Kommunal, 044-13 46 23
Anders Pålsson, SACO, 044-13 50 02

Sista ansökningsdatum
2016-05-13

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Maria Hallgren på 044-13 58 07. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta re-kryterande chef.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 29 april 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024