HR-strateg Compensation & Benefit – Telge AB

Arbetsbeskrivning

Vågar du välja att somna gott? Vill du vara med och skapa en HR-funktion som verkligen stödjer verksamheten och säkerställer att vi står stadigt rustande för både nuvarande och framtida utmaningar inom HR-området? Nu söker vi dig som brinner för ett utvecklingsorienterat och modernt HR-arbete och som vill vara med och utforma strategi och processer för vårt Compensation & Benefit-arbete! Vågar vi välja varandra?

Som HR-strateg på Telge ingår du i koncernens mycket kompetenta centrala HR-avdelning bestående av fem ytterligare HR-strateger och en HR-koordinator, som samtliga har stort fokus på utveckling och samarbete och rapporterar till koncernens HR-direktör. Våra övergripande, gemensamma mål för avdelningen är att utveckla koncernens HR-strategier samt att tillhandahålla ett professionellt HR-stöd åt våra dotterbolag. Fokus de närmaste åren kommer att ligga på utvecklingen av Telges arbetsgivarvarumärke, koncernens Compensation & Benefit-processer, ledarskapsutveckling, kompetensförsörjning samt fortsatt digitalisering.

- Christina Osswald, HR-direktör Telge AB

Arbetsuppgifter och ansvar Som vår första HR-strateg inom Compensation & Benefit driver du utveckling och sätter koncernens strategi för lönebildning, övrig ersättning och förmåner. Du samarbetar med dina HR-kollegor och organisationens chefer för att vi ska kunna erbjuda en helhetslösning för våra anställda och fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare. För att lyckas med detta utvärderar du ständigt befintliga policies, anställdas behov och marknadstrender. Du är rådgivande i pensions- och försäkringsfrågor och huvudsaklig kontaktperson mot våra externa leverantörer. Dina interna kontaktytor spänner över så väl HR som ekonomi/lön och andra delar av organisationen. Du verkar för en konsekvent ersättningsfilosofi i enlighet med koncernens mål och riktlinjer, lag och kollektivavtal, och följer upp så att vi lever som vi lär.

I rollen ingår även ett HR-ansvar för ett av koncernens mindre bolag. Du ingår i dotterbolagets ledningsgrupp och tillsammans med bolagets chefer ansvarar du för att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla bolagens medarbetare. Du arbetar konsultativt och affärsinriktat inom hela HR-området med både operativa och strategiska frågor. Du blir en mycket viktig resurs i arbetet med att säkra företagets framtida konkurrenskraft och att sprida våra värderingar och attityder. 

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant akademisk utbildning och flera års erfarenhet från en roll innefattande Compensation & Benefit-frågor. Vi kommer att värdesätta såväl din specialistinriktning mot ersättningsfrågor som ditt intresse för de breda HR-frågorna. Erfarenhet från förändringsarbete och förändringsledning ses som starkt meriterande. Självklart är du en van systemanvändare och tycker att digitalisering är en naturlig del i att skapa effektiva processer. Du har sinne för siffror och använder gärna statistik och data när du tar beslut. Du behöver dessutom känna igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Mycket bra svenska i tal och skrift tror vi också behövs för den här tjänsten.

 

   

Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service.  Här finns också vårt eget shared services – Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst – sin kärnaffär.

 

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Då vi arbetar med löpande urval är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart du kan, men senast 4 september 2022.

Ta kontakt I den här rekryteringen samarbetar Telge med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson på 076-780 68 64. Facklig kontaktperson på Telge är Sanne-Liv Olsen för Vision, 08-550 220 00. Tjänsten är tillsvidare med tillträde så snart som möjligt.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kenneth Willström

Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Besöksadress

Storgatan 42
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024