HR-strateg, kompetensförsörjning till Stöd och omsorgs HR-enhet

HR-strateg, kompetensförsörjning till Stöd och omsorgs HR-enhet

Arbetsbeskrivning

Stöd och omsorg Hr-enhet arbetar för att ge stöd, råd och kunskap till chefer inom Stöd och omsorgsförvaltningen.

Vår målsättning är att skapa förutsättningar till att våra chefer har rätt bemanning, engagerade medarbetare och en god arbetsmiljö. Det gör vi genom att stötta cheferna i Hr-frågor gällande bland annat, arbetsgivarpolitiska frågor, arbetsrätt och förhandlingar. Liksom samt kompetensförsörjning och utbildningssamordning.

Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och jobba som HR-strateg med fokus på kompetensförsörjning.



Dina arbetsuppgifter
Som HR-strateg hos oss kommer du att leda och driva arbetet med kompetensförsörjningen inom Stöd och omsorgsförvaltningen. Du ansvarar för förvaltningens kompetensförsörjningsplan, utbildningsbudget samt utbildningsplaner. Du säkerställer att de aktiviteter och åtgärder som beslutas även genomförs. Uppdragen kan vara politiskt initierade eller utifrån behov som identifierats i förvaltningen. I uppdraget ingår omvärldsbevakning och samarbete med övriga intressenter både inom och utom den egna organisationen.

I rollen kommer du att främst arbeta strategiskt men även taktiskt och operativt. Du kommer att vara inblandad i många frågor och förväntas vara drivande i ett flertal uppdrag kopplat mot kompetensförsörjning.

Du kommer samarbeta nära med kollegor inom förvaltningens HR-enhet men även med kollegor med liknande uppdrag inom andra förvaltningar inom kommunen. Inom Hr-enheten arbetar idag 11 personer med olika uppdrag inkl. två andra Hr-strateger med inriktning arbetsmiljö samt lönebildning.



Om dig 
Vi söker dig som har högskoleutbildning som personalvetare eller alternativt utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har utbildning inom förändringsledning, projektledare, kompetensanalys och/eller ledarskap.

Du har erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning både på operativ och strategisk nivå. Du har erfarenhet av att arbeta i nätverk, driva och leda frågor i en komplex verksamhet.

Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet liksom erfarenhet av att jobba i offentlig sektor.

Som person är du självgående och har förmåga att strukturera ditt arbete. Då arbetet innebär kontakter både internt och externt är det viktigt att du tycker om att samverka, är kommunikativ och har förmåga att skapa goda relationer. Du bör också ha god kunskap att hantera IT och olika HR/personaladministrativa system.

Stämmer det här in på dig så hoppas vi att du söker denna spännande tjänst hos oss.
Välkommen med din ansökan!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå kommnun, Stöd och omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024