HR-strateg till avdelningen för Verksamhetsstöd

HR-strateg till avdelningen för Verksamhetsstöd

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Myndigheten för delaktighet (MFD) – den lilla myndigheten med det stora uppdraget.

Vårt uppdrag är att främja tillgängligheten i samhället för att öka delaktigheten för personer med funktionsnedsättning. Målet är ett hållbart samhälle som är utformat utifrån medborgarnas olika förutsättningar och behov genom att kommunicera hinder och lösningar som gör det möjligt för fler människor att självständigt välja, fatta egna beslut och påverka sitt liv. Läs mer om MFD:s verksamhet här.

MFD söker nu en HR-strateg till avdelningen för Verksamhetsstöd. Vi söker dig som vill arbeta brett med HR-frågor genom att ge konsultativt stöd i alla HR-processer, där operativt HR-arbete kommer att blandas med utvecklingsarbete och inslag av strategiska frågor. Avdelningen verksamhetsstöd består av åtta engagerade medarbetare som tillsammans med avdelningschefen har i uppdrag att erbjuda verksamhetsnära stöd till hela myndigheten inom HR, ekonomi, inköp, IT, registratur samt lokaler och reception.   

Myndigheten är i utveckling – vi är inne i ett skede där vi arbetar aktivt med att utveckla vårt arbetssätt till agilt och tillitsbaserat. Vi är en liten myndighet och det betyder att varje medarbetare spelar stor roll för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Välkommen att vara med på vår resa!

Arbetsuppgifter

Som HR-strateg ansvarar du för att tillhandahålla professionellt värdeskapande HR-stöd till myndighetens chefer genom rådgivning, analyser, coaching, styrning och operativt stöd kopplat till myndighetens HR-processer och medarbetarlivscykel. I nära samarbete med myndighetens chefer och kollegor kommer du att utveckla rutiner och processer inom hela HR-området samt vara samordnare för en kulturförflyttning inom tillitsbaserat ledarskap och agilt arbetssätt. HR-rollen är bred vilket innefattar både operativa administrativa uppgifter och strategiska uppgifter.   

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar och där vi lär oss när vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Hos oss får du utlopp för den kompetens du kommer in med och du får möjlighet att utvecklas i din roll och vara med att utveckla hela verksamheten. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete och där du får jobba med utvecklande och samhällsviktiga frågor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Akademisk utbildning inom HR-området, innefattande arbetsrätt och beteendevetenskap.
• Bred HR-kompetens och som är väl bevandrad i och har praktisk erfarenhet av statlig arbetsrätt, fackliga förhandlingar, kompetensförsörjning och arbetsmiljö.
• Erfarenhet av förändringsledning och organisationsutveckling.
• Erfarenhet av grupp- och ledarskapsutveckling.
• Erfarenhet av att jobba statligt inom HR-området.
• Erfarenhet av och kunskaper om tillitsbaserat ledarskap och agilt arbetssätt.
• Erfarenhet och intresse av att skapa och utveckla goda relationer med fackliga samarbetspartners.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har god strategisk och kommunikativ förmåga och som trivs med att arbeta nära verksamheten. Du arbetar proaktivt och har förmåga att realisera initiativ som är värdeskapande för verksamheten utifrån dess uppdrag och mål. Du är intresserad av förändringsledning och av att utveckla och förbättra både ditt eget arbete inom HR-området och verksamhetsövergripande. Du har även en förmåga att kommunicera myndighetens uppdrag och arbetssätt relaterat till HR-området på ett pedagogiskt sätt såväl internt som externt. Du är lösningsorienterad och arbetar självständigt och strukturerat. Du har lätt för att skapa förtroende på olika nivåer, är lyhörd, coachande och arbetar med integritet. Du bör vara prestigelös och tycka om variationen av ”högt som lågt” i arbetsuppgifter.

Vi lägger särskild stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Meriterande


• Certifierad i test kopplade till grupputveckling och rekrytering
• Tidigare egen erfarenhet av ledningsgruppsarbete och/eller chefserfarenhet


Anställningens omfattning

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
Provanställning kan tillämpas.

Välkommen med din ansökan, senast den 17 mars 2023.
Du söker genom att trycka på knappen Ansök nedan.

Kontaktpersoner

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta anställande chef Tarja Birkoff, på telefon 08-600 84 37 eller Brita Törnell, facklig företrädare Saco, på telefon 08-600 84 70.


Övrigt

MFD är en inkluderande organisation, som vill leva som vi lär, där en jämn könsfördelning och mångfald är något vi ser som en styrka i verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Myndigheten behandlar sina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om myndighetens personuppgiftspolicy på www.mfd.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Christina Westblom
08 600 84 39
Avdelningschef Nina Lindqvist
08 600 84 26
Avdelningschef Pär Rådling
08-600 84 46
Personalchef Christina Westblom
08-600 84 39
Personalhandläggare Karin Fröblom
08-600 84 58
Avdelningschef Kalle Elofsson
08-600 84 40
Personalhandläggare Helene Sundewall
08-600 84 26
Sektionschef kommunikation Hanna Jämtin
08-600 84 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myndigheten för delaktighet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Besöksadress

Sturegatan 3
Sundbyberg

Postadress

Box 1210
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024