HR-strateg / verksamhetsstöd

Arbetsbeskrivning

Hos oss får Du en tjänst med ett roligt och varierande arbete i en bolagsgemensam administrativ stödfunktion vid vårt ledningskontor i Smedjebacken - en kommun med trygghet, engagemang och framtidstro.
Vi erbjuder förmånliga villkor och trevliga kollegor i våra tre kommunala bolag som verkar i spännande och samhällsnyttiga branscher - Bärkehus AB, Smedjebacken Energi AB och Smedjebacken Energi Nät AB

HR-strateg/verksamhetsstöd


DIN ROLL är en viktig kugge i våra tre bolags verksamheter där du får ett tätt samarbete med VD, chefer, medarbetare och externa samarbetspartners. Som HR-strateg behöver du röra dig mellan det strategiska och det operativa, där vi kontinuerligt utmanar och utvecklar arbetssätt och administrativa processer. Vi behöver ställa om och lära nytt med ökad användning av ny tillgänglig teknik. Du rapporterar till VD och ingår i bolagens ledningsgrupp.
VI VILL ha dig som är strukturerad, handlingskraftig, serviceinriktad samt har förmågan att lyfta blicken och se helheten. I arbetet är du självgående, tar egna initiativ och stöttar cheferna i bolagen på ett prestigelöst sätt. Dagliga rutiner motiverar dig i ditt arbete samtidigt som du är öppen för nya arbetsuppgifter. Du är van att ställa om utifrån verksamhetens behov, prioritera och se vad som behöver göras för att uppnå verksamhetens långsiktiga mål. Vi förväntar oss att du är lösnings-orienterad och trivs i en miljö präglad av samverkan, stort engagemang och entreprenörsanda.

Din roll och några av dina arbetsuppgifter
· Stöd till chefer och verksamheten i strategiska och operativa personal- och arbetsmiljöfrågor.
· Lönehandläggning samt vara kontaktperson mot extern lönepartner.
· Hantering och administration av frågor gällande rekrytering, anställning, lön och avtal.
· Facklig samverkan och förhandlingar.
· Kontaktperson gällande personalfrågor med bolagens bransch- och arbetsgivarorganisationer (Energiföretagen Sverige, Fastigo, Sobona, SKR samt Smedjebackens kommun)
· Rollen innefattar även administrativt arbete såsom upprättande av avtal, uppdatering av rutiner, styrande- och redovisande dokument inkl. informationssäkerhet och GDPR.


Vi söker dig som har
· Utbildning inom Arbetsmiljö/Personal/HR.
· Flerårig erfarenhet av mångsidigt personal/HR-arbete.
· Praktisk erfarenhet av lönehantering.
· Goda kunskaper inom arbetsrätt och förhandlingserfarenhet.
· Mycket goda kunskaper i svenska språket, muntligt och skriftligt.
· Mycket god datorvana.
· B-körkort


För anställning krävs svenskt medborgarskap och godkänt resultat vid säkerhetsprövning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen.

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Urval sker löpande så ansök redan idag.
Välkommen med din ansökan senast den 18 december, 2022.
Ansökan sker på https://seab.barkehus.se

Eventuella frågor om tjänsten besvaras av vår VD, Cia Ferner Kny, 0240-66 06 09.
Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av nuvarande Verksamhetsstöd / HR Peter Betti,
0240-66 88 12.

Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bärkehus AB SMEDJEBACKEN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Besöksadress

Kyrkogatan 2
None

Postadress

BOX 113
SMEDJEBACKEN, 77723

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024